Majstrovstvá Európy v pretekoch automobilov do vrchu v Dobšinej sú každoročným motoristickým sviatkom. Súčasťou Dobšinského kopca je samozrejme aj slovenský a český šampionát, ktorého sa zúčastnili viacerí jazdci tímu L Racing z neďalekého Krásnohorského Podhradia.
Nepriaznivé počasie minulého ročníka sa našťastie nezopakovalo, a to napriek sobotňajšiemu krátkemu lejaku. Organizátor navyše veľmi predvídavo popresúval nedeľňajší program, aby sa vyhli popoludňajšiemu dažďu.
Tím L Racing to do Dobšinej nemá skutočne ďaleko a práve Dobšinský kopec je i domácim podujatím ich relyového jazdca a Dobšinčana Vlastimila Majerčáka. Ten si svoj Ford Fiesta R5 EVO otestoval v kopcovej skupine S20-3000, z ktorej si odniesol 1. miesto (MSR aj ME) a 12. v celkovom hodnotení MSR PAV.
Vlastimil Majerčák: “Štartovať v Dobšinej je pre mňa ako Dobšinčana stále veľká vec. Aj keď technika v podobe rely špeciálu nie je to pravé na tento kopec, bral som to ako ďalší rely tréning. Počasie strašilo po celý víkend. Jedno sobotné kolo sme šli ešte na vlhkej ceste, no ostatné jazdy sme si užívali na suchu. Dostal som trofej za 1. miesto v skupine v rámci ME aj MSR. Prišlo nás povzbudiť množstvo divákov či už na trati, alebo v servise. Jazdiť kopec bolo príjemné spestrenie, no teraz sa už tešíme a pripravujeme na veľkú európsku súťaž FIA ERC v poľskom Rešove. Čaká nás boj o ďalšie body do FIA Zóny strednej Európy.”
Betliarčan Denis Pavlík ako stálica tímu v pretekoch do vrchu nesklamal ani na domácom Dobšinskom kopci. Na Peugeote 208 VTi R2 si v súčte nedeľňajších meraných jázd odniesol 3. miesto v triede A-1600 a 2. miesto v Junioroch.
Denis Pavlík: “Prvá ostrá jazda mi vyšla na 99 % a v Á-čku boli rozdiely minimálne. V druhej jazde mi nevyšiel hneď štart a pri konci mi začali odchádzať gumy a už som nechcel zbytočne riskovať. Celý víkend hodnotím pozitívne. Bola tam skvelá atmosféra a ďakujem všetkým, ktorí si prišli pre podpis kartu a prehodili pár slov. Už o týždeň ma čakajú ďaľšie preteky – Jankov Vŕšok.”
Ján a Peter Liptákovci premenili manažérske tímové úlohy na pretekárske. Ján si na Mini John Cooper Works WRC vyjazdil v skupine A-3000 víťazstvo a v triede A celkovo výborné 2. miesto. Peter si po pretekoch v Zaluži sadol do horúceho sedadla svojho Mitsubishi Lancer EVO IX len druhý krát tento rok. Patrí mu napríklad 5. miesto v silnej triede E1+2000.
Ján Lipták: “Mini fungovalo veľmi dobre, no je to auto pre rely a chýba mu tá maximálna rýchlosť. Z tímového pohľadu sme s výsledkami veľmi spokojní. Teraz nás už čaká Jankov Vŕšok, kde by som mal opäť odštartovať ja, Denis Pavlík a Věroslav Cvrček ml.”
Peter Lipták: “Nešiel som samozrejme na výsledok, moje prvé a jediné tohtoročné preteky boli zatiaľ len v poľskej Zaluži. Ukazuje sa tak znovu nedostatok času pre pracovné povinnosti. Časy som šiel štandardné, tak ako aj po predošlé ročníky a nezhoršil som sa, to je základ. Auto je po motorickej stránke super, akurát prevodovka je nastavená na krátko a to je v Dobšinej nevýhoda. Počasie nám oproti minulému roku celkom vyšlo, sobotňajší dážď veľa neovplyvnil. Posledné dva roky sa mi často kazila prevodovka, tentokrát funguje dobre, no žiaľ, nemám toľko času na pretekanie.”
Vynikajúci výkon podal aj Věroslav Cvrček ml., ktorého Škodu Fabia RS2000 pripravuje jeho rodinný Rexteam a u nás preteká pod vlajkou tímu L Racing. V Dobšinej si vyjazdil víťazstvá v silnej triede E1+2000 (MSR aj MČR) s odstupom pol sekundy pred konkurenciou, v súčte časov oboch meraných jázd.
Věroslav Cvrček ml.: “Tohtoročný Dobšinský kopec boli jedny z najzaujímavejších, najnapínavejších a predovšetkým najúspešnejších pretekov. I keď sa nezúčastňujem celej sezóny, snažím sa na každom podujatí zo seba vydať svoje maximum a predovšetkým nazbierať skúsenosti a dáta do budúcna. S Dobšinou som veľa skúseností nemal, štartoval som tu iba minulý rok a vtedy navyše na mokrej trati. Na suchu to teda bolo teraz po prvýkrát. Išlo sa skutočne rýchlo a nebolo jednoduché absolvovať perfektnú jazdu v maximálnom tempe. Prvá meraná jazda sa napriek tomu podarila, bola skôr pokojnejšia a s rezervou v brzdných bodoch. Podarilo sa tam vyhrať a zaistiť si drobný náskok. Druhá jazda bola agresívnejšia, čas bol ešte lepší a víťazstvo bolo skvelou odmenou. Náskok nebol veľký, čo dodalo pretekom náboj a hlavne obrovskú chuť posunúť o kúsok vpred seba i auto. Ďakujem L Racingu a Rexteamu za technickú i morálnu podporu. Všetci v tíme sme si užili preteky, na ktoré dlho nezabudneme.”
Jazdci a tímy MSR PAV si nevydýchnu ani teraz, na rade je už tento víkend Jankov Vŕšok neďaleko Bánoviec nad Bebravou.
Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk