Dobšinský kopec 2017 má za sebou neskutočne napínavú dvojicu súťažných jázd, pričom rekord trate padal doslova z minúty na minútu.
Najskôr v prvej súťažnej jazde zlomil tri roky starý rekord trate Talian Christian Merli s monopostom Osella FA30 o viac ako 3 sekundy. Jeho radosť vydržala iba necelú minútu, keďže hneď za ním jazdiaci Simone Faggioli na Norme M20 FC hodnotu rekordu trate vylepšil ešte o jednu celú dve desatiny sekundy. Hodnota nového traťového rekordu sa pritom zastavila na aktuálnom čase 2:15,783 minúty.
Porovnateľnú drámu sme zažili aj počas druhej súťažnej jazdy, keď sa nad Dobšinský kopec začali sťahovať ťažké búrkové mraky. Vydrží suché počasie až do konca, alebo predsa len v závere pokropia trať dažďové kvapky? Toto bola otázka, ktorá rezonovala nielen medzi najrýchlejšími jazdcami, ale aj medzi množstvom divákov, ktorí sa povedľa trate zbehli v nedeľu. Dráma sa ešte vyhrotila v momente ako jednému z posledných pretekárskych vozidiel vytiekol na trať olej. V tom momente prišiel rad aj na šikovných organizátorov, ktorí dokázali trať vyčistiť naozaj v rekordnom čase. Na štarte zatiaľ čakalo šesť najrýchlejších jazdcov z prvej súťažnej jazdy. Všetko nakoniec dopadlo dobre a asi aj nebesá stáli pri organizátoroch Dobšinského kopca 2017, keď ťažké mračná prvé dažďové kvapky pustili na zem až po prejdení posledného súťažného vozidla cez cieľovú fotobunku. Následne Dobšinú doslova zalialo množstvo vody, valiace sa dolu kopcom.
Najrýchlejší čas opäť dosiahol staronový rekordér Dobšinského kopca, Simone Faggioli na Norme M20 FC, pričom dosiahol iba o jednu desatinu pomalší čas, ako v prvej, rekordom ovenčenej jazde. Samozrejme tento výsledok mu priniesol už piate absolútne víťazstvo na Dobšinskom kopci. Druhá priečka nielen v druhej jazde, ale aj celkovo v pretekoch patrila jeho krajanovi, Christianovi Merlimu na Oselle FA30, ktorý na víťaza stratil v súčte časov 2,318 sekundy a z tretieho miesta absolútneho poradia sa tohto roku v Dobšinej tešil Čech Miloš Beneš a jeho Osella FA30. Miloš si zároveň na svoje konto pripísal aj viac ako 18 sekundovú stratu na víťaza, ale aj víťazstvo v českých majstrovstvách.
V Majstrovstvách Európy historických vozidiel sa najlepšie podarilo zdolať trať Dobšinského kopca 2017 Ubertovi Bonuccimu z talianska na Oselle PA990, pred jeho krajanmi Giulianom Palmerim a Robertom Gornim.
V Slovenských majstrovstvách na Dobšinskom kopci 2017 o prvenstvo najlepšie zabojoval Petr Trnka s monopostom Ligier JS53 Evo2, za ním na druhom mieste skončil Jozef Béreš mladší jazdiaci na Tatuuse PY012, tesne za ním Věroslav Cvrček a jeho Škoda Fabia RS2000, a na štvrtom mieste s minimálnym rozdielom v časoch sa umiestnil Igor Drotár a jeho Škoda Fabia R5. Maximálny počet bodov do českých kopcových majstrovstiev si z Dobšinej odviezol už spomínaný Miloš Beneš, pred Davidom Komárkom a Dušanom Nevěřilom.
Dobšinský kopec 2017 tak po roku opäť prekvapil. Nielen lámaním rekordov, ale aj počasím, ktoré ako každý rok opäť „nesklamalo“ a poriadne zdramatizovalo priebeh pretekov po oba dva dni. Nám už ostáva jediné, tešiť sa na Dobšinský kopec 2018.
Zdroj: Miroslav Majláth / Foto: Tomáš Tichý