Náš automobilový pretekár a jediný reprezentant v seriáli TCR International Series Maťo Homola prežil na Hungaroringu víkend plný zmiešaných pocitov. V sobotňajšej kvalifikácii najprv získal výborné 4. miesto, aby ho oň vzápätí pripravila diskvalifikácia. V pretekoch po štarte zo záveru poľa sa napokon dokázal prepracovať na bodovanú priečku. Jediný bod do hodnotenia TCR International Series sa mu samozrejme máli, no v konečnom dôsledku tento šiesty víkend desaťdielneho seriálu hodnotí pozitívne.
„Konečne sa nám podarilo nájsť nastavenie, ktoré mi úplne vyhovovalo a prvýkrát v tejto sezóne so sa mohol na jazdné vlastnosti mojej Astry plne spoľahnúť,“ začal optimisticky Maťo Homola pri návrate na Slovensko. „S hlavným inžinierom tímu DG Sport Compétition sa nám podarilo nájsť spoločnú reč a auto robilo presne to, čo sme chceli. Pekné 4. miesto v kvalifikácii ma potešilo a mal som v úmysle na nových pneumatikách v nedeľu ráno zaútočiť. No v predvečer pretekov schladil moje nadšenie telefonát promotéra seriálu TCR,“ vysvetlil udalosti z kvalifikácie. „Diskvalifikovali ma, pretože moje auto nesúhlasilo s dokumentáciou homologizácie. Uchytenie chladiča bolo iné, ako malo byť a takisto stály prevod v prevodovke nesúhlasil. Okamžite sme to začali riešiť spolu s vedením tímu a prišli sme na to, že v homologizačnom liste bol preklep: prevodový pomer sme museli technickým komisárom dokázať rozobratím prevodovky. Mechanici nášho tímu tak mali postarané o bezsennú noc, no napokon sme v tom zostali nevinne. Išlo len o preklep v číslici,“ vysvetlil Homola. „No moja diskvalifikácia zostala v platnosti, pretože spomínané uchytenie chladiča bolo naozaj iné, ako malo byť. Chyba sa stala na strane Opel Motorsportu, konkrétne tímu Kissling Motorsport, ktorý pripravuje Astry do pretekov. Jednoducho zmenili uchytenie, ale zabudli to uviesť do homologizačného listu, resp. zabudli požiadať o jeho zmenu. Tento jednoduchý administratívny úkon ma pripravil o slušnú porciu bodov z Hungaroringu,“ posťažoval sa Maťo.
V prvých pretekoch tak štartoval z posledného 26. miesta, no okamžite sa začal predierať dopredu. Po niekoľkých parádnych súbojoch napokon dokončil preteky na senzačnom 10. mieste a získal 45. bod ho celkového hodnotenia TCR International Series.
Do druhých pretekov štartoval ako dvadsiaty štvrtý. Postupne sa prepracoval na 12. miesto, no to už mal ojazdené predné pneumatiky a pred sebou dvoch veľmi silných súperov, ktorí sa bili o desiate miesto: líder priebežného poradia TCR Stefano Comini a bývalý Majster sveta WTCC Rob Huff. V krásnom súboji s Huffom si obaja rozdali niekoľko férových rán, no Maťo napokon skončil na 12. mieste a bez bodov.
„Perfektne som si zajazdil v oboch pretekoch,“ rozpovedal v nedeľu popoludní Maťo svoj príbeh. „Darilo sa mi predbiehať jedného súpera za druhým, čo je na takomto úzkom okruhu dosť nezvyčajné. No mohol som sa spoľahnúť na pneumatiky aj nastavenie môjho auta. Bod ma potešil. V druhej jazde som to chcel zopakovať, opäť som sa postupne dostával dopredu, no keď sme sa s Huffom zasekli za Cominim, predné pneumatiky už toho mali akurát dosť a nemal som dostatok priľnavosti na nejaké odvážnejšie manévre. No zajazdil som si naozaj dobre. Verím, že som všetkým dokázal, že keď auto funguje, ako má, viem sa dostať vpred. Už sa teším na ďalšie preteky TCR.“
Tie sa pôjdu o necelé tri týždne, 8. a 9. júla v nemeckom Oscherslebene. Maťo Homola je po šiestich podujatiach na 11. mieste hodnotenia TCR International Series so ziskom 45. bodov. Vedie Maďar Atilla Tassi, ktorý po dvoch triumfoch v Maďarsku má na konte 151 bodov.
Zdroj: Maťo Homola