Štvrté kolo Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu, ale aj šieste zaradené do slovenského kopcového šampionátu absolvovalo v Šternberku aj sedem jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu.
Podujatia Ecce Homo Šternberk, ktoré sa konalo na 7800 metrov dlhej trati, sa zúčastnili dve stovky pretekárov z celej Európy. Jazdci Slovak National Hill Climb Teamu sa medzi nimi vôbec nestratili, pričom dosiahli úspechy nielen v rámci európskeho šampionátu, ale doviezli zo Šternberku aj množstvo bodov do hodnotenia Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu.
Skôr ako pozrieme na výsledky jednotlivých jazdcov tímu, treba povedať, že podujatie Ecce Homo Šternberk 2017 sa konalo za nesmierne horúceho, letného počasia. Toto však platilo iba na sobotu, keď mali jazdci v pláne odjazdiť dvojicu tréningových jázd. V nedeľu, keď sa konali samotné preteky, pokojnú letnú atmosféru prerušila veľká prietrž mračien, ktorá nielenže posunula celý časový harmonogram pretekov, ale rozpútala v servisnom depe aj poriadne hlasnú debatu o tom, kto aké pneumatiky na druhú súťažnú jazdu obuje. A tak sa stalo, že niekto obul mokré, iný zase suché pneumatiky. Výsledok sa samozrejme odzrkadlil aj na jednotlivých výsledkoch.
Samozrejme, rovnako ako aj na iných pretekoch, najväčšiu pozornosť spomedzi jazdcov bratislavského tímu pútal Jozef Béreš mladší v spolupráci so špeciálom Tatuus. Po spočítaní časov z dvojice súťažných jázd mu patrilo tretie miesto absolútneho poradia v slovenskom hodnotení, ale aj siedme miesto v skupine E2/SH a druhé miesto v rámci európskeho hodnotenia triedy E2/SH do dvoch litrov a druhé miesto v rámci triedy E2/SH do dvoch litrov. Navyše pridal šieste miesto v divízii 5 v rámci FIA Zóny strednej Európy.
Desiatku najrýchlejších jazdcov pri pohľade slovenských majstrovstiev uzatváral Peter Ambrúz s vozidlom Vauxhall Vectra ST, pričom Peťo zároveň vyhral aj domácu triedu E1-2000 a v rakúskom šampionáte v triede E1 FIA dojazdil rovnako na prvom mieste a šesť bodov mu patrí za siedme miesto vo FIA CEZ v divízii 3.
Desiate miesto v rámci európskej skupiny E2/SS si zo Šternberku odviezol Denis Suja, ktorý sa s formulou Tatuus predstavil divákom na šternberskej trati úplne prvýkrát. Navyše mu patrilo deviate miesto vo FIA Zóna strednej Európy.
Petrovi Florekovi a jeho Mitsubishi Lancer EVO IX v skupine N v rámci európskeho hodnotenia patrila šiesta priečka vo FIA CEZ, v slovenskej triede N+2000 dojazdil Peter na druhom mieste.
Keď už sme pri skupine N v nej siedme miesto vo FIA CEZ divízia 1 patrilo Petrovi Kacvinskému, ktorý si zároveň zo Šternberku odviezol aj slovenské víťazstvo v triede N-2000.
Jediný jazdec slovenského národného tímu, ktorý v Šternberku žiaľ cieľ nevidel bol Marek Foldi, ktorého rovnako ako v nedeľu na Jahodnej aj tu v Šternberku zradil jeho Seat Leon Supercopa.
Posledným jazdcom Slovak National Hill Climb teamu, ktorý sa v Šternberku predstavil, bol medzi Historikmi s formulou Metalex MTX 1_06 Miro Čiliak. Tomu patrilo v kategórii 5 piate miesto a v triede E4-1600 bral body za druhé miesto.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch