Neskutočne pekné prejazdy predvádzali v rámci 44. Rallye Tatry otec a syn Bérešoví reprezentujúci bratislavský Slovak National Hill Climb Team.
Nielen na klasických rýchlostných skúškach, ale hlavne na večernom mestskom okruhu v Poprade diváci pri prejazde dvojice súťažných posádok, kde za volantmi historických automobilov sedeli otec, či syn Bérešoví, doslova šaleli.
Jozef Béreš starší so spolujazdcom Vojtechom Bačinskym predstavili v Poprade novú zbraň z kategórie Historikov, Ford Sierra Cosworth s pohonom zadnej nápravy. Už pred štartom bolo jasné, že ak auto bude fungovať, diváci sa majú na čo tešiť. Veď kto iný ako Jozef Béreš starší vie „poslať auto dverami dopredu“ aj v miestach, kde to v podstate nejde.
„Všetko by bolo dobré, akurát, že sme ešte pred súťažou vlastne nevedeli ako bude naša nová Sierra Cosworth fungovať. Vlastne až počas súťaže sme zisťovali ako jednotlivé diely fungujú. Motor bol v poriadku, ale ostatné veci treba ešte dorobiť a doladiť. Napriek tomu sa nám podarilo doraziť až na cieľovú rampu, čo je dobré. Už teraz ale vieme, že doma nás čaká ešte množstvo roboty,“ povedal po súťaži Jozef Béreš starší, ktorému patrilo v triede HK2 druhé miesto.
Oveľa menej technických problémov riešila druhá posádka, ktorú tvorila dvojica Jozef Béreš mladší – Zoltán Répás. Ich Lada VFTS fungovala, až na brzdy absolútne bez problémov.
„My sme riešili iba brzdy. Tie v Historikoch musíme mať sériové, čo bol pri sobotnom 15 minútovom servise problém. V ňom sme totiž nestíhali vymeniť nielen platničky, ale aj kotúče, či brzdiče. Po každej rýchlostnej skúške som preto musel dolievať brzdovú kvapalinu, ale aj vymontovať brzdové platničky, ktoré som, aby fungovali šúchal o asfalt. Inak sa nedalo. Napriek tomu to nebolo zlé, v celkovom poradí nám patrilo sedemnáste miesto a víťazstvo medzi Historikmi,“ dodal po Rallye Tatry Jozef Béreš mladší.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch