Automobilový tím L Racing spája skúsenosti s mladíckou dravosťou. Ich posádky patria medzi tie najambicióznejšie. Inak tomu nebolo ani na Rally Tatry uplynulý víkend. Usporiadateľ tentokrát pripravil krásne a náročné skúšky. Motoristické šťastie i nešťastie účtovalo tiež posádky krásnohorského tímu.
Aktuálny šampionát Majstrovstiev Slovenska v rally (MSR) priniesol so sebou množstvo špičkovej techniky, ako aj nesmierne talentovaných jazdcov. Každé z doterajších troch podujatí ukázalo vysoké tempo a tesné odstupy. Tím L Racing mal v triede špičkových vozidiel R5 ťahúňa Vlastimila Majerčáka so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou. S vozidlom Ford Fiesta R5 EVO si po veľmi stabilnom výkone odniesli slušné šieste miesto v absolútnom poradí a piate v triede 2.
Vlastimil Majerčák: “Nemali sme síce výdrž na boje vpredu, no s Mattiasom Adielssonom to bol celkom pekný súboj. Ani Pavel Valoušek nám nejako dramaticky neodchádzal, aj keď hlásil nejaké technické problémy. S Adielssonom sme sa však na každej skúške naháňali o 1-1,5 sekundy. Počas RS Hnilec som na stúpaní prehrial pneumatiky, na zjazde ma to párkrát vystrašilo a strácal som tam sekundy. Na RS Mlynky sme však dokázali zajazdiť tretí najlepší čas. Bol som spokojný. Pred nami boli boje o sekundy, no za nami už bol priepastný rozdiel, čo nás trochu mrzí. Uvidíme, ako sa šampionát vyvinie, určite to nie je úplne stratené. Tento rok sa ide vysoké tempo, aké sa ešte asi nešlo a súboje sú naozaj tesné a zaujímavé. Tešíme sa už na Rally Hustopeče.”
Talentovaná mladá posádka Tomáš Fusko/Jakub Slovák (Peugeot 208 VTi R2) bola na najlepšej ceste napraviť si zlú chuť z nedojazdených predošlých dvoch súťaží. Na siedmej rýchlostnej skúške viedli v triede 6 ako aj v triede 2WD o takmer 52 sekúnd! Po cieli RS Mlynky 2 ich však náhle predbehlo vlastné koleso… Technická závada stála predovšetkým veľmi cenné body.
O nič lepšie sa nedarilo ani posádke Marek Špavelko/Milan Straka (Mitsubishi Lancer EVO VI). Po úvodnej skúške sobotňajšej etapy napokon odstúpili pre technický problém.
Marek Špavelko: “Jazdilo sa mi úžasne. Zmeny, ktoré sme urobili na aute pred súťažou priniesli svoje ovocie. Auto bolo kľudnejšie a asi aj rýchlejšie, keďže sme zmenili nastavenie podvozku, ako i brzdy. Po mestskom okruhu nám podfúklo tesnenie pod turbom, auto nemalo výkon a ráno nebolo dosť času na opravu poruchy. Boli sme tak donútení predčasne odstúpiť. Škoda, že majú slovenské súťaže trend ísť takmer bez možnosti servisu, takže si asi budeme musieť zvyknúť na to, že v cieli uvidia diváci o čosi menšiu časť štartového poľa. No nevadí, v pondelok začíname s prípravami na Rally Hustopeče.”
Miloslav Majerčák a Jaroslav Frisch (Peugeot 208 VTi R2) odstúpili kvôli poruche už na piatkovom mestskom okruhu v Poprade.
Sólo posádka v historickej triede HK1 Štefan Vancík/Ján Pavlík (FIAT 127) úspešne dokončila súťaž s trofejou v ruke.
Ján Lipták, manažér tímu L Racing, dodáva: “Opäť raz nebolo šťastie na strane viacerých našich posádok, no všetci dobre vieme, aký neúprosný vie byť motoristický šport. Potešilo nás však tempo Vlasta Majerčáka, ktorý viedol pekné súboje so švédskou posádkou. Ani príjemné počasie nám neumožní oddychovať a tento víkend nás čaká slávne Ecce Homo.”
Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) sa presúvajú tento víkend na Moravu do Šternberku. Kopec Ecce Homo s dĺžkou až 7800 metrov patrí k tomu najzaujímavejšiemu, ale aj najnáročnejšiemu v kalendári. Jeho 112. ročník absolvuje v mene L Racingu mladý Denis Pavlík na Peugeote 208 VTi R2, ako aj Věroslav Cvrček ml. na výkonnej Škode Fabia RS2000.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk