Ako sme vás už informovali, Slovak National Hill Climb Team počas víkendu čakalo druhé a tretie kolo slovenských kopcových majstrovstiev. To sa konalo v poľskej Zaluži.
Na štart vo farbách Slovak National Hill Climb Teamu sa postavilo v Zaluži celkovo šesť jazdcov. V sobotu jediný z celej partie kto neodštartoval do pretekov bol Peter Ambrúz. Toho zradilo ložisko v prevodovke na jeho Vauxhall Vectra ST. Do nedeľných pretekov sa však všetko podarilo opraviť a Peter sa po dobrom výkone mohol tešiť v rámci slovenského šampionátu z víťazstva v triede E1-2000, ale aj šiesteho miesta absolútneho poradia.
„Škoda soboty, ale technike sa niekedy rozkázať nedá. Ložisko sme so sebou nemali, tak musel náš mechanik otočiť cez noc Bratislavu a priniesť ho. Potom už to bolo iba pár minút roboty a mohol som štartovať. Musím povedať, že som bol spokojný,“ vysvetlil Peter Ambrúz.
Podstatne lepšie sa na trati darilo Jozefovi Bérešovi mladšiemu jazdiacemu na špeciále Tatuus, ktorý bral v rámci slovenských majstrovstiev dvakrát druhé miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v triede D/E2-SC a v rámci FIA Zóny strednej Európy tretie miesto absolútne. Napriek týmto výborným umiestneniam Ďodi bol v podstate spokojný až s poslednou jazdou.
„Celý víkend sme laborovali s autom, hľadali sme najlepšie nastavenie. Čím sme viac nastavovali, tým horšie časy som ale robil. Na poslednú jazdu sme celé auto dvihli o dva centimetre a vtedy všetko začalo fungovať. Škoda že sme na to nedošli skôr,“ opísal celovíkendové snaženie Ďodi Béreš.
S formulou Metalex MTX 1-06 sa divákom v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy historických vozidiel predstavil Miro Čiliak, pričom bral v Zaluži víťazstvo v kategórii C5.
„Výborné. V sobotu som odjazdil dvakrát tréning a keďže naše historické preteky boli až v nedeľu aspoň som si trochu oddýchol. Preteky v nedeľu z môjho pohľadu dopadli dobre, podarilo sa mi dosiahnuť cieľ,“ povedal spokojný Miro Čiliak.
S víťazstvom v triede N-2000 po oba dva pretekárske dni dopadol Peter Kacvinský jazdiaci na Renaulte Clio. Petrovi navyše patrilo aj štvrté miesto v skupine N. Samozrejme všetko v rámci slovenského šampionátu.
„Auto už konečne funguje ako má. Je tu pekná trať, škoda len, že v sobotu nebolo dobré počasie, v nedeľu už bolo všetko fajn,“ zhodnotil Peter Kacvinský.
Slovak National Hill Climb Team na pretekoch v Zaluži predstavil aj dvojicu nových jazdcov. S formulou sa premiérovo predstavil najmladší člen Slovak National Hill Climb Teamu, Denis Suja. Práve na tunajšej trati si naostro vyskúšal ako chutí jazda v otvorenom špeciále nielen na suchu, ale v sobotu aj na vode. A treba povedať, že nezanechal úplne najhorší dojem.
„V sobotu som absolvoval preteky na slickoch za dažďa a musím povedať, že som mal dosť. Ale bola to dobrá škola. Nedeľa dopadla rovnako dobre, ale viem, že sa mám ešte strašne veľa učiť. Je to predsa len iné ako autokros, ktorý som jazdil doteraz,“ povedal najmladší člen tímu Denis Suja.
Druhým nováčikom v tíme bol Marek Foldi. Okrem prvých pretekov vo farbách Slovak National Hill Climb Teamu si Marek užil aj premiéru s novým vozidlom, Seatom Leon Supercopa. V sobotu dojazdil na druhom mieste v triede, v nedeľu ho však zradil silentblok motora a cieľ pretekov tým pádom nevidel.
„Auto je perfektné a pracuje na sto percent. Ja ešte nie, musím si naň trochu zvyknúť. Škoda toho silentbloku, no som rád, že odišiel až v nedeľu. Škoda len, že v sobotu pršalo a nemohol som ho poriadne vyskúšať. Aspoň že v nedeľu som urobil dve tréningové jazdy na suchu,“ povedal Marek Foldi záverom.
Ako už napovedá názov článku, Slovak National Hill Climb už v týchto hodinách smeruje na ďalšie preteky slovenského kopcového šampionátu, do Košíc.
Zdroj: Miro Majláth / Foto:Jozef Pisch