– celkovým víťazom je Pavel Valoušek pred Martinom Kočim
– triedu 3 vyhral Josef Semerád pred Lukášom Matěnom a Petrom Gavlákom
– v triede 6 vyhrala posádka Martin Kysucký a Paľo Kušnier
V cieli 23.ročníka Rally Prešov sme vyspovedali víťazné posádky.
Pavel Valoušek (1.miesto)
„V druhej sekcii sme už kontrolovali situáciu. Vedeli sme, že máme trochu navrch na Cemjate a tam sme si zaistili malý náskok, ktorý sme sa už snažili ukontrolovať. Hlavné bolo neurobiť chybu. Išli teda aj trochu takticky. Gratulujem aj súperom a ďakujem celému tímu za podporu.“
Martin Koči (2.miesto)
„Chlieb sa lámal na prvej ereske, kde sme vytočili hodiny a potom každá ereska bola už iba o doťahovaní sa. Každopádne som šťastný za to druhé miesto, lebo som mal nové auto, nového spolujazdca a bolo to cítiť, že na tej prvej, kde bolo toľko blata som sa ešte necítil tak komfortne. Zvyšné sa nám išli super a tam sme mali najlepšie časy.“
Grzegorz Gryb (3.miesto)
„Rozhodujúcim úsekom bola Cemjata. Bola úzka, rozbitá a šmykľavá. Hneď na začiatku sme urobili dve chyby, stratili sme dosť času a potom sme ešte na dvojke chytili defekt a vedeli, že máme po šanci na víťazstvo pri takej silnej konkurencii. Samozrejme, že sme išli čo najrýchlejšie, ale už tak, aby sme neriskovali a ukontrolovali súperov za nami.“
Mattias Adielsson (4.miesto)
„Jazdilo sa tu veľmi rýchlo. Náš plán bol stále sa zlepšovať, čo sa nám darilo. Na poslednom úseku sme zajazdili dokonca druhý najrýchlejší čas. Postupne som na suchom asfalte získaval istotu. Na špinavom a mokrom úseku som však nechcel veľmi riskovať a rozbiť auto. Ale bola to pre nás vynikajúca skúsenosť. Skúšali sme rôzne nastavenie auta a veľa sme sa naučili. Dôjsť na štvrtom mieste za skúsenými domácimi pretekármi považujeme za úspech a výbornú skúsenosť. Už sa teším na ďalšiu súťaž pod Tatrami.“
Jaro Melichárek (5.miesto)
„Karty sa rozdávali na prvej rýchlostnej skúške, kde sme veľa stratili a už sa to nedalo dobehnúť. A tak sme už len držali svoje miesto.“
Igor Drotár (7.miesto)
„Pred druhou sekciou som zvažoval, či nechám obutie a nastavenie, ako bolo v prvej sekcii. Veril som, že bude suchšie. Nechal som teda rovnaké nastavenie, no ukázalo sa, že to nebolo dobré rozhodnutie. Súperi zhodnotili situáciu inak. Obuli mäkšie gumy a dali tvrdšie nastavenie, čo sa v našom mikrosúboji o 5-7 miesto ukázalo, ako rozhodujúce.“
Vlasto Majerčák (9.miesto)
„Do druhej sekcie sme prezuli a už sme si to užívali. To už bola iná jazda. Na mäkkých gumách sme jazdili časy na úrovni prvej päťky, tak už sme boli spokojní.“
Josef Semerád (8.miesto, 1.miesto v triede 3)
„Tieto preteky sa nám darilo. Auto bolo bez problémov. Na trati nám všetko vychádzalo. Zradné miesta sme si ustrážili. Niekde to poriadne šmýkalo, bolo to zradné, ale zároveň krásne. Taká má byť rely.“
Lukáš Matěna (10.miesto, 2.miesto v triede 3)
„Peter mal defekt a to nám pomohlo k druhému miestu v triede. My sme síce mali tri defekty, vždy pri každom prejazde Žipova jeden, no stále sme došli do cieľa eresky a príliš sme nestratili. V prvej sekcii nám ušiel vlak, lebo sme zvolili zlé pneumatiky a na Cemjate sme boli veľmi opatrní, keďže to tam poriadne kĺzalo. Nechceli sme sa tam vysypať. Potom sme výkon stabilizovali a dopadlo tak, ako to dopadlo.“
Peter Gavlák (11.miesto, 3.miesto v triede 3)
„Tak, ako sa nám darilo v prvej sekci, tak sa nám v druhej dariť prestalo. Hneď na šestke sme dostali defekt na prednú novú pneumatiku. Tam sme stratili pätnásť sekundový náskok, ktorý sme mali pred Lukášom Matěnom. Niečo sme síce ešte stiahli na zvyšných ereskách, ale už nebol čas a navyše nám začal tiecť olej a tak sme radi, že sme aspoň tretí v triede.“
Martin Kysucký (18.miesto, 1.miesto v triede 6)
„Preteky boli ťažké. Nemám žiadne skúsenosti z takýchto podmienok a takýmto autom. Súťaž celkom vyšla. Nemali sme žiadne problémy. Akurát jeden defekt na štvorke. Koniec sme si užili.“
Zdroj: Ľuboš Kašický