Slovenský národný kopcový tím počas soboty a nedele (22.-23.4.2017) absolvoval úvodné kopcové preteky sezóny v Rechbergu. Tie boli započítavané do Majstrovstiev Európy, ale aj Slovenska pretekov automobilov do vrchu.
Na štart podujatia pod názvom Rechbergrennen Grösser Bergpreis von Österreich sa postavilo vo farbách Slovak National Hill Climb Teamu päť jazdcov, ale aj jednou divácky zaujímavou novinkou.
Tou bol špeciál Tatuus s motorom Honda, s ktorým premiérovo odštartoval Jozef Béreš mladší. Zdá sa, že Ďodimu zmena techniky nijako nevadila, výsledkom totiž bolo tretie miesto v rámci triedy E2-SC do dvoch litrov v rámci európskeho šampionátu, ale aj piate v skupine E2-SC. V rámci slovenských majstrovstiev Ďodi vybojoval druhé miesto absolútneho poradia, rovnaká pozícia mu patrila aj v skupine 2 a nakoniec aj víťazstvo v D/E2 do dvoch litrov.
„Všetko fungovalo ako malo a mne sa podarilo pri mojej premiére s novým autom robiť dobré časy. Som rád, že som sa mohol s novou plackou zviezť prvýkrát na kopci, doteraz som ju skúsil iba na okruhu, čo sa nedá porovnávať,“ povedal po pretekoch Jozef Béreš mladší.
S vozidlom Vauxhall Vectra ST sa divákom predstavil Peter Ambrúz. V chladnom počasí si Peter vyjazdil v Rechbergu víťazstvo v triede E1 do dvoch litrov, ale aj druhé miesto v skupine E1.
„Splnil som svoj cieľ. Som rád, že už sa sezóna rozbehla a aj keď to pred pretekmi vyzeralo na sneženie, v Rechbergu bolo počas oboch súťažných dní krásne slnečné, aj keď dosť studené počasie,“ zhodnotil svoj výkon Peter Ambrúz.
Miro Čiliak s formulou Metalex MTX 1-06 bojoval v Rechbergu nielen o domáce body, ale aj o body v rámci FIA Zóny strednej Európy Historikov. Pri pohľade na domáce majstrovstvá si odviezol druhé miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v skupine E4. Vo FIA CEZ Historikov mu patrilo druhé miesto v triede E4.
„V mojom prípade to nebolo to pravé orechové, keďže mi začala už v sobotu, pri tréningu šmýkať spojka. Nakoniec sa mi podarilo absolvovať celé preteky, čo je fajn a prvé body sú doma,“ vysvetlil Miro Čiliak.
Rovnako s nie plne funkčným motorom Mitsubishi Lancer EVO IX v Rechbergu spolupracoval aj Peter Florek. Nedostatok výkonu sa prejavil aj na dosahovaných časoch a tak nakoniec Peter vybojoval v rámci slovenského šampionátu dve tretie miesta, čiže v skupine N aj triede N nad dva litre. V Európe mu patrilo šieste miesto v skupine N.
„Už pred pretekmi začal motor môjho Mitsubishi nejako štrajkovať. Pri ladení sme zistili, že sa nedá naladiť na plný výkon, ale maximálne na osemdesiat percent, čo je dosť málo. Napriek tomu sme išli na preteky rozbehnúť sa a zobrať, ak to bude možné, aspoň nejaké body. Motor síce vydržal, no s výkonom nie som celkom spokojný. Nevadí, je ešte iba začiatok sezóny. Teraz ide motor do repasu a uvidíme ako sa mi bude dariť na ďalších pretekoch na Jahodnej,“ vysvetlil dôvod straty Peter Florek.
Najhoršie spomedzi jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu dopadol Peter Kacvinský. Toho totiž zradila po trojici tréningových jázd spojka, čiže cieľ pretekov nevidel.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný