Prerušované a daždivé preteky v Interlagose ovládol s prehľadom pilot Lewis Hamilton na Mercedese. Nico Rosberg druhým najlepším možným výsledkom odrazil útok svojho kolegu.
Tretie miesto si doslova vybojoval skvelou jazdou aj za dažďa Max Verstappen na Red Bulle. Štvrté miesto bezpečnou jazdou získal Sergio Pérez na monoposte Force India a tentoraz až piate miesto získal Sebastian Vettel na Ferrari. Druhý pilot Ferrari sa postaral o jedno z prerušení, keď svoj monopost rozbil o zvodidlá.
Štart pretekov bol kôli počasiu najskôr posunutý. Už pri nájazde na štartovú pozíciu, v dobe, keď bolo do štartu skoro pol hodinu, rozbil svoj monopost Haas F1 pilot Romain Grosjean. Aj to bol obraz kombinácie silného dažďa a povrchu vozovky v Brazílii. Posunutý štart bol zahájený za bezpečnostným vozidlom (SC). Na začiatku ôsmeho kola sa začalo naozaj pretekať a hneď prví odvážlivci skúšali zastávkou v boxoch zmeniť pneumatiky na tie s prechodným vzorom. Zaujímavý a trochu nečakaný predbiehací manéver predviedol Max Verstappen na Red Bulle, keď predbehol Kimi Räikkonena na Ferrari. V 11. kole hodiny na trati predviedol Sebastian Vettel na Ferrari, ale pokračuje v jazde. Viacerí piloti majú problém sa udržať na trati. V 13. kole rozbil monopost Sauber pilot Marcus Ericsson a preteky boli spomalené vozidlom SC. Poradie Hamilton, Rosberg, Räikkonen, Verstappen, Hulkenberg, Pérez, Sainz, Nasr, Ricciardo, Ocon… a Vettel 18.
Na začiatku 20. kola sa preteky opäť rozbiehajú a hneď na to doplatil Kimi Räikkonen na Ferrari. Ten havaroval pred nájazdom na cieľovú rovinku a rozbil svoj monopost. Preteky boli v zápätí prerušené červenými vlajkami. Kimimu sa nič nestalo a odkráčal do boxov. Felipe Massa na Williamse dostal +5s za predbiehanie pri reštarte pred čiarou SC, Daniel Ricciardo na Red Bulle dostal trest za návštevu v boxoch v momente, keď boli zavreté pre nebezpečie pred vstupom do nich. Na začiatku 32. kola sa začalo opäť poriadne pretekať a hneď to využil Max Verstappen. Predbehol Nica Rosberga na Mercedese a svojou jazdou predvádzal skvelý výkon. Ak by si odpustil niektoré ťahy v iných Veľkých cenách, bola by na neho a jeho talent radosť pozerať.
Súboje na trati prebiehali až do 48. kola, keď svoj monopost rozbil domáci Felipe Massa na Williamse. Ten vystúpil z auta a emotívne odkráčal do boxov za veľkého povzbudzovania a ďakovania od divákov, ale aj od mechanikov v boxoch. Čaká ho už len posledná Veľká cena o dva týždne a v kráľovnej motoršportu končí. Ďakujeme aj my 😉 Na trati sa opäť objavuje SC a až do 56 kola sa nepreteká. Po reštarte, keď boli v boxoch obaja piloti Red Bullu sa začali na trati diať veci. Max Verstappen predbiehal jedného pilota za druhým. Nové pneumatiky odvádzali skvelú prácu a postupne sa prepracoval až na tretie miesto za Rosberga. Bolo vidieť viacero predbiehacích manévrov, ale tie, ktoré predvádzal Max boli najzaujímavejšie. Súboj zviedol aj so Sebastianom Vettelom na Ferrari a bol dosť tvrdý, keď Nemec musel ísť aj mimo trať. Maxovmu kolegovi sa až tak nedarilo a napokon skončil až na ôsmom mieste, čo odzrkadľuje fakt, že bol mladík na trati nedostihnuteľný.
V cieli teda dojazdil prvý Lewis Hamilton a získal potrebné body v boji o titul. Nico Rosberg musel skloniť hlavu a obsadil druhé miesto. Tretie patrí zaslúžene Maxovi Verstappenovi na Red Bulle. Sebastian Vettel na Ferrari obsadil piatu priečku, Kimi Räikkonen nedojazdil pre haváriu. Už o dva týždne po VC Brazílie je na programe posledné podujatie sezóny v Abu Dhabi. Tešíme sa.
Výsledky pretekov:
1. 44 L. Hamilton Mercedes 3:01:01.335
2. 6 N. Rosberg Mercedes +0:11.455
3. 33 M. Verstappen Red Bull +0:21.481
4. 11 S. Pérez Force India +0:25.346
5. 5 S. Vettel Ferrari +0:26.334
6. 55 C. Sainz Toro Rosso +0:29.160
7. 27 N. Hülkenberg Force India +0:29.827
8. 3 D. Ricciardo Red Bull +0:30.486
9. 12 F. Nasr Sauber +0:42.620
10. 14 F. Alonso McLaren +0:44.432
11. 77 V. Bottas Williams +0:45.292
12. 31 E. Ocon Manor +0:45.809
13. 26 D. Kvjat Toro Rosso +0:51.192
14. 20 K. Magnussen Renault +0:51.555
15. 94 P. Wehrlein Manor +1:00.498
16. 22 J. Button McLaren +1:21.994
Zdroj: Ferrari S.p.A