Úvodné preteky novej sezóny Ázijskej Le Mans série má za sebou slovenský pretekársky tím ARC Bratislava s jazdcom Mirom Konôpkom. V náročnej štvorhodinovke na okruhu v čínskom Zhuhai skončili dva prototypy Ginetta LMP3 Nissan v slovenských farbách na solídnom 4. a 5. mieste. No nechýbalo veľa, a všetko mohlo byť oveľa radostnejšie.
Ginetta s číslom 4 s posádkou Miro Konôpka – Mike Simpson – Darren Burke (obaja GBR) štartovala napokon do pretekov z 3. miesta v triede LMP3. Darren Burke išiel veľmi dobre a konzistentne, vyhol sa všetkým problémom, ktoré sa pred ním na trati vyskytli a po hodine sa dostal na 1. miesto v LMP3! Tím reprezentujúci slovenský motoršport po prvý raz v histórii viedol v pretekoch Le Mans Series!
Po 90 minútach Burkea vystriedal Miro Konôpka a udržiaval veľmi nádejné 3. miesto. Po dvoch hodinách bol na 2. mieste s pohodlným náskokom na súperov za sebou. No potom prišla drobná chyba pri púšťaní rýchlejšieho jazdca o kolo a Miro Konôpka sa na pár minút zahrabal v štrku v zákrute 11. Sklamanie bolo obrovské, tím mal na dosah parádny výsledok. Našťastie sa mu podarilo dostať zo štrkovej pasce a dokázal sa vrátiť do boxov, po prepadol sa na 6. miesto. Neskôr Mira Konôpku 50 minút pred koncom pretekov vystriedal Mike Simpson a slovenská Ginetta bola najrýchlejším vozidlom LMP3 na trati. V cieli sa napokon musela posádka uspokojiť so 4. miestom.
Pre Ginettu s číslom 7 a posádkou Konstantins Calko (LAT) – Neale Muston (AUS) sa pretekeli nezačali dobre. Asi v 5. kole Muston nezvládol brzdenie do prvej zákruty a zostať stáť v štrku. Stratil asi tri kolá, no do konca stále zostávalo veľa času. Po striedaní ešte musel mladý Lotyš Calko zamieriť raz do boxov, keďže mu prestala fungovať elektronia na volante. No našťastie sa to stalo pri výjazde Safety Car a tak nestratil veľa času a rýchly zásah slovenských mechanikov poruchu odstránil. Calko potom konzistentnou a čistou jazdou posúval prototyp s číslom 7 až na 4. miesto poradia LMP3, k čomu mu pomohol aj výlet Mira Konôpku mimo trať. No desať minút pred koncom sa situácia zopakovala v opačnom garde a Neale Muston po výlete do štrku v 1. zákrute nechtiac prepustil 4. miesto posádke č.4.
Obe autá tak videli v čínskom Zhuhai cieľ, čo znamená množstvo cenných skúseností z vôbec prvých pretekov tímu ARC Bratislava s novou technikou. Zároveň sme mohli vidieť víťazný potenciál posádky Konôpka-Burke-Simpson, čo je veľkým prísľubom do ďalšieho priebehu sezóny. Ázijská Le Mans séria pokračuje na začiatku decembra pretekmi na okruhu Fuji Speedway v Japonsku.
Reakcie jazdcov:
Miro Konôpka (#4 Ginetta LMP3): „Začali sme 4. miesto, tak ako aj vlani. Mali sme asi na viac, keďže sme sa dlho držali na 2. mieste. Bohužiaľ, potom som spravil chybu, vyletel som von a skončili sme štvrtí. No je tu množstvo ďalších tímov, ktoré sem prišli vyhrať, takže aj so štvrtým miestom by som mal byť spokojný, ale nie som…“
Darren Burke (#4 Ginetta LMP3): „Pre mňa to bola neuveriteľná skúsenosť začínať preteky. Išlo to celkom dobre, na konci prvej hodiny som viedol v kategórii LMP3, čo bolo fantastické. Mal som aj jeden drobný kontakt so súperom, keď som nedobrzdil a poškodil som predok, ale auto fungovalo skvele. Škoda, že sa to skončilo len štvrtým miestom, ale ukázali sme veľký potenciál a vo Fudži budeme chcieť pódium.“
Mike Simpson (#4 Ginetta LMP3): „Aj s mierne poškodeným autom som v závere dokázal jazdiť veľmi dobré časy, takže musím poďakovať celému tímu ARC Bratislava za výborne pripravené vozidlo. Pracovali naozaj príkladne a všetko fungovalo. Škoda, že výsledok nebol lepší, no verím, že náš čas príde v ďalším pretekoch.“
Andy Studenič (manažér tímu ARC Bratislava): „Takmer sa nám podarilo získať pódium, pre malú chybičku sme prišli o dobrý výsledok na úvod sezóny. Bola to poriadna zaťažkávajúca skúška pre celý náš tím, zvládli sme to dobre, len škoda, že sa nám nepodarilo domov doviezť pohár.“
Zdroj: Race Pro Media