Ambície slovenského pretekárskeho tímu ARC Bratislava zabojovať o pódium v celkovom poradí v triede AM Endurance Cupu v rámci najprestížnejších GT3 pretekov Blancpain GT Series dostali tvrdú ranu ešte pred štartom posledných pretekov sezóny.
Vo výjazdovom kole na štartový rošt 40 minút pred štartom samotných pretekov Miro Konôpka v prvej zákrute dostal tvrdú ranu z pravej strany od WRT Audi číslo 28 za volantom s bývalým neúspešným jazdcom F1 Willom Stevensom. Miro Konôpka nebol schopný po kolízii dostať auto po vlastnej osi späť do boxov, museli ho tam odviezť na odťahovke. Mechanici ARC Bratislava napriek horúčkovitej snahe nemali šancu stihnúť štart pretekov, no neskôr sa ukázalo, že poškodenie je natoľko vážne, že ho bude možné opraviť až doma v garáži v Bratislave. Možnosť zabojovať o 2. miesto v celkovom poradí AM Cupu sa tak rozplynula ešte pred štartom trojhodinových pretekov.
„Ako som už niekoľkokrát v tejto sezóne spomínal, v týchto pretekoch to začalo byť naozaj agresívne,“ povedal po incidente Miro Konôpka. „No tu sa to stalo ešte pred štartom pretekov, čo je pre mňa absolútne nepochopiteľné a v konečnom dôsledku neprijateľné. Moji chlapci odvádzajú počas sezóny a aj v príprave na tieto preteky obetavú prácu a takto im ju niekto skazí ešte pred štartom pretekov. Bolo to úplne zbytočné, vo výjazdovom kole na rošte je zakázané ísť v pretekovej rýchlosti. To Audi tam priletelo z boxovej uličky a napálilo to priamo do mňa. Máme po slušnom výsledku, čo ma mrzí najviac najmä pre mojich mechanikov, ktorí si toto nezaslúžili. Sezónu v Blancpain GT Series teda končíme nešťastne. No môžeme byť na svoje výsledky hrdí, dve tretie miesta z Monzy a Silverstone ukázali, že vieme odjazdiť dobré preteky a nerobiť chyby. Aj za túto poslednú vlastne vôbec nemôžeme…“
Tím ARC Bratislava, za ktorý s Mirom Konôpkom jazdili v tomto ročníku Blancpain GT Series Endurance Cup aj Poliaci Teodor Myszkowski a Andrzej Lewandowski, sa tak napokon musel uspokojiť so 4. miestom v konečnom poradí AM Cup v rámci Blancpain GT Series Endurance Cup. I tak je to veľmi pozitívny výsledok, ktorý ukázal, že vo vytrvalostných pretekoch v nabitej konkurencii je potrebné podať konzistentné a spoľahlivé výkony a hlavne, dochádzať do cieľa. Aj tú jedinú chybu, ktorá sa v tejto sezóne slovenskému tímu prihodila, nespôsobil pilot ARC Bratislava.
Pre túto slovenskú stajňu sa síce skončila európska časť sezóny, no už sa blíži tá ázijská. Na konci októbra sa dva prototypy LMP3 Ginetta-Nissan pod halvičkou ARC Bratislava predstavia na čínskom okruhu Žuhai v rámci Ázijskej Le Mans Série.
Zdroj: PR ARC Bratislava / Foto: Petr Gabriel