L Racing

Komplikovaná Rallye Tatry očami L Racing

Výsledky víkendovej Rallye Tatry hovoria, že tím L Racing získal hneď niekoľko zaujímavých umiestnení. Nebola to však vôbec jednoduchá, priamočiara súťaž, a to predovšetkým po organizačnej stránke. Pre posádky je dôležitá totiž aj istota bezpečnosti a vyrovnaného súťaženia.

L Racing

Najpočetnejší tím slovenskej rally nechýbal na Tatrách opäť so špičkovými posádkami. K Vlastimilovi Majerčákovi a Michaele Vejačkovej (Ford Fiesta R5 EVO, tr. 2) sa s rovnakým autom pridal známy maďarský pretekár András Hadik so spolujazdcom Krisztiánom Kertészom. Ich vzájomný duel dopadol napokon lepšie pre Hadika, ktorý skončil na absolútnom 3. mieste (2. v triede 2), zatiaľ čo Vlasto došiel do cieľa bezprostredne za ním (4. miesto, 3. v triede 2).

Posádka Tomáš Fusko/Jakub Slovák (Peugeot 208 VTi R2, tr. 6) bola rada, že rally vôbec dokončila, a to dokonca na 5. mieste v triede. Nešťastné “pristátie” po skoku pokazilo chladič, vďaka čomu už nedokázali útočiť na popredné miesta.

Duo Ján Urbančík/Tereza Matušová (Peugeot 208 VTi R2) po problémoch s rozpisom na mestskej skúške rally dokončili s časovou stratou po penalizácii.

Maroš Kysucký/Katarína Kysucká a ich Mistubishi Lancer EVO VI si so sebou vzali trofej za 3. miesto v triede 11, a to napriek vážnejším problémom s brzdami.

Vlastimil Majerčák: “Veľmi som sklamaný z organizačnej stránky Rallye Tatry, ktoré nespĺňali mnohé základné kritériá. Keby sme napríklad mali ísť podľa itineráru, tak sa stratíme, mnoho vecí tam nesedelo. Nemali dobre zrátané ani časy prejazdov. Nekonečné retardéry umiestnené na tých najnesprávnejších miestach, kde to bolo aj nebezpečné – to je, žiaľ, príbeh sám osebe… Čo sa výsledkov týka, išlo sa strašné tempo a páčil sa mi tímový súboj s Hadikom. V predposlednej skúške som vybehol na jednu pneumatiku, ktorá sa zasekla pod autom a stratil som dosť veľa času. O rovnosti šancí nemožno ani hovoriť, keďže jeden rozbije retardér a ďalší to miesto prejdú naplno… Vo štvrtok odchádzame na poriadnu rally do maďarského Székesfehérváru, ktorá sa jazdí ako súčasť Stredoeurópskej trofeje FIA. Bude to vyše 140 km rýchlostných skúšok za jeden deň.”

L Racing

Ján Lipták: “Náročná Rallye Tatry predstavovala opäť rýchle úseky, ktoré striedali nepríjemné a zle umiestnené retardéry. Sme však radi za body, ktoré naše posádky zobrali domov. Tento víkend nás už čaká cesta na západ a preteky do vrchu Jankov Vŕšok, pričom Vlasto s Miškou absolvujú rally v Maďarsku.”

3700-metrová trať Jankov Vŕšok pri Uhrovci predstavuje úseky, ktoré sa skôr podobajú na rally a vyhovujú flexibilnejším podvozkom. L Racing má na zozname štartujúcich nahlásené tieto mená: Věroslav Cvrček ml. (Škoda Fabia RS2000), Ján Lipták (Mini WRC), Peter Lipták (Mitsubishi Lancer EVO IX), Denis Pavlík (Škoda Fabia A1400), Dennis Zeťák (Opel Corsa C) a Roman Baran (Mitsubishi Lancer).

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár