Oždianske serpentíny 2016, ôsme a deviate kolo Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu zažilo premiéru Jozefa Béreša mladšieho vo formule. Všetko sa to udialo vďaka Slovak National Hill Climb Teamu.
Úradujúci absolútny slovenský kopcový majster, Jozef Béreš mladší v tomto roku ešte na žiadnom podujatí neštartoval. O to viac pútal pozornosť v rámci pretekov automobilov do vrchu v Ožďanoch, ktoré sa konali uplynulý víkend. Bodaj by aj nie, veď sledovať Ďodiho ako sa premáva s formulou pod plným plynom po trati, to tu ešte nebolo. Výsledok ? V sobotu štvrté miesto, v nedeľu druhé. Samozrejme hovoríme o absolútnom poradí.
„Už od prvého tréningu v sobotu sa snažím zžiť s formulou Tatuus Renault 2000. Postupne jej prichádzam na chuť, snažím sa prispôsobiť trochu nastavenie a postupne posúvať brzdný bod. Je to niečo úplne iné ako autá na ktorých som až doposiaľ jazdil. V sobotu sa mi podarilo v prvej ostrej vyrobiť hodiny, čo som v druhej jazde musel dobiehať. V nedeľu som zase skúsil jednu zo zákrut prejsť trochu rýchlejšie a zrazu ma to začalo šmýkať k zvodidlám, našťastie sa mi podarilo všetko ustáť. Rád ba som poďakoval Petrovi Ambrúzovi a jeho Slovak National Hill Climb Teamu za dôveru a možnosť vyskúšať niečo nové,“ opísal víkend vo formule Jozef Béreš mladší.
V rámci Slovak National Hill Climb Team však neštartoval iba Jozef Béreš mladší. Tím sa prezentoval Ožďanoch celkovo so šiestimi jazdcami, z ktorých v absolútnom poradí najvyššie za Ďodim dojazdil po oba dva dni dojazdil šéf tímu, Peter Ambrúz v spolupráci s Vauxhall Vectra ST. V sobotu zvíťazil v triede E1 do dvoch litrov, v nedeľu vďaka nedôslednosti mechanika dojazdil vďaka nedotiahnutým zadným kolesám na druhom mieste v triede. „S víkendom som v podstate spokojný, auto funguje perfektne, s tým problém nie je. Nahneval ma iba môj mechanik, ktorý mi v sobotu nafúkal pneumatiky skoro na tri bary a dnes preventívne zabudol dotiahnuť pneumatiky, čoho následkom sa auto na trati správalo ako keby som išiel na defekte,“ vysvetlil Peter Ambrúz.
Ďalšie miesto celkového poradia v rámci tímu patrilo Petrovi Florekovi. Ten sa divákom predstavil s vymenenou technikou, s Mitsubishi Lancer EVO IX. V sobotu dojazdil na druhom mieste v triede A nad dva litre a rovnaké miesto mu patrilo aj v skupine A. V nedeľu vybojoval tretie miesto v triede a štvrté v skupine. „Víkend nebol zlý. Auto je dobré, zatiaľ však som ešte išiel rally nastavenie, čo na kopci veľmi nefunguje. Mrzí ma sobota, keď mi uniklo víťazstvo v triede o 0,1 sekundy,“ povedal po pretekoch Peter Florek.
V plechových vozidlách ešte za Slovak National Hill Climb Team bojoval Peter Kacvinský spoločne s Renaultom Clio RS. Ten ho však celkom dobre neposlúchal a tak Peter dojazdil v sobotu, ale aj v nedeľu „iba“ na treťom mieste v triede N do dvoch litrov. „Auto fungovalo iba v rámci prvého sobotného tréningu a v nedeľu v druhej ostrej jazde. Stále sa snažím zistiť čo mu vlastne je, ale akosi sa nedarí porucha odstrániť,“ zhodnotil Peter Kacvinský.
Rovnako dve tretie miesta v triede, v tomto prípade však E1 do dvoch litrov vyjazdil Sergej Škarpíšek jazdiaci na vozidle Opel Calibra. V nedeľu však ledva prešiel cieľovou čiarou. „Objavuje sa nám rovnaká chyba ako ma vyradila na Jahodnej. Auto v nedeľu počas celej druhej jazdy doslova skákalo po ceste, neviem čo to môže byť, pripadal som si akoby som mal natankovaný skackavý benzín,“ povedal sklamaný Sergej Škarpíšek.
Päticu jazdcov tímu dopĺňal Miro Čiliak na historickej formule Metalex MTX 1-06, pričom Miro dosahoval v Ožďanoch dobré výsledky. „Všetko by bolo fajn, jediné čo ma štve, je že nemám súperov. Dúfam, že aspoň na Pezinskej babe budem mať s kým súťažiť,“ posťažoval sa Miro Čiliak.
Po pretekoch v Ožďanoch by sa možno zdalo, že v Slovak National Hill Climb Teame bude aspoň pár dní voľna, opak je však pravdou, keďže práve tento tím pripravuje ďalšie kolo Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa bude konať už počas nadchádzajúceho víkendu v Pezinku, pod názvom Slovakia Baba 2016.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch