Veľká cena Európy sa tento rok jazdila na novom okruhu v Baku. Víťazom na atraktívnom mestskom okruhu sa stal Nico Rosberg z Mercedesu, keď po štarte z prvej pozície nedal súperom žiadnu šancu.
Druhé miesto si vybojoval Sebatsian Vettel na Ferrari, tretie miesto získal Sergio Pérez na monoposte Force India. Už od štartu bolo jasné, že monopost Nica Rosberga nedá len tak šancu niekomu z iného tímu. Lewis Hamilton štartoval z desiatej priečky a tak sa od neho neočakával veľký tlak. Kľudný štart a úvodný priebeh Veľkej ceny naznačili, že si predsa len budú piloti dávať väčší pozor a výjazdy bezpečnostného vozidla nebudú potrebné.
Štart využil Sergio Pérez na Force India, keď po výmene prevodovky klesol v štartovom poli kôli trestu, no po prvých metroch a zákrutách už bol tesne za Kimi Räikkonenom na Ferrari. V šiestom kole predbehol Sebastian Vettel na Ferrari Daniela Ricciarda na Red Bulle a dostal sa tak na druhé miesto. Už v šiestom kole začali niektorí piloti s návštevami v boxoch, čo začalo miešať štartovým polom.
Predbiehacie manévre neboli až tak zriedkavé ako v Monaku, pomohli tomu predovšetkým dve DRS zóny a veľmi dlhá cieľová rovinka. V dvanástom kole bol avizovaný trest pre Kimiho Räikkonena za prekročenie bielej čiary na vstupe do boxov v momente, keď tam neplánoval ísť. Neskôr mu bol udelený trest plus päť sekúnd v boxoch, alebo po dojazde do cieľa. V 28. kole púšťa aj na žiadosť svojho tímového kolegu dopredu. Po niekoľkých zákrutách sa síce snažil Fín aby Vettel zrýchlil a nebrzdil ho, no Sebastian po jednom kole mal už vyše dvoj sekundový náskok.
Kimi si držal pozíciu pred dotierajúcim Pérezom na Force India. Nepodarilo sa mu však spraviť si náskok viac ako avizovaných 5 sekúnd trestu a preto ho jedno kolo pred cieľom pustil pred seba. Tretiu priečku si nemohol práve kôli trestu udržať. Lewis Hamilton na Mercedese počas pretekov diskutoval s boxami o nastavení auta. Pri zakázaných informáciách z boxov sa mu nedarilo nastaviť auto tak, aby bolo podľa jeho predstáv, stále mu chýbal výkon. V cieli napriek tomu dojazdil na piatom mieste, no s veľkou stratou.
V Azerbajdžanskom Baku sa očakávala väčšia zápletka, výjazdy SafetyCaru, no neudialo sa nič nebezpečné. Napriek tomu bola Veľká cena Európy zaujímavá. Nový okruh ponúka zaujímavý výškový profil, úzke cesty, či širokú a veľmi dlhú cieľovú rovinku. Či sa Baku uchytí lepšie ako mestský okruh vo Valencii sa uvidí. Ďalšie podujatie série po VC Európy je na programe v Rakúsku a to 1 až 3.júla 2016.
Výsledky pretekov:
1. 6 N. Rosberg Mercedes 1:32:52.366
2. 5 S. Vettel Ferrari +0:16.696
3. 11 S. Pérez Force India +0:25.241
4. 7 K. Räikkönen Ferrari +0:27.102 + 5 sekúnd
5. 44 L. Hamilton Mercedes +0:56.335
6. 77 V. Bottas Williams +1:00.886
7. 3 D. Ricciardo Red Bull +1:09.229
8. 33 M. Verstappen Red Bull +1:10.696
9. 27 N. Hülkenberg Force India +1:17.708
10. 19 F. Massa Williams +1:25.375
11. 22 J. Button McLaren +1:45.250
12. 12 F. Nasr Sauber +1 kolo
13. 8 R. Grosjean Haas F1 +1 kolo
14. 20 K. Magnussen Renault +1 kolo
15. 30 J. Palmer Renault +1 kolo
16. 21 E. Gutiérrez Haas F1 +1 kolo
17. 9 M. Ericsson Sauber +1 kolo
18. 88 R. Haryanto Manor +2 kolá
Zdroj: Ferrari S.p.A