Slovenský národný tím sa v Šternberku predstavil s trojicou jazdcov, z nich žala úspech dvojica. Miro Čiliak v kategórii C5 rámci FIA Historik Championship, FIA CEZ Historic Hillclimb Championship a Peter Ambrúz v rámci slovenského šampionátu a FIA CEZ Hillclimb Championship.
Žiaľ do cieľa pretekov dojazdila v rámci Slovak National Hill Climb Teamu iba spomínaná dvojica. Tretieho z partie, Petra Kacvinského zradil inak spoľahlivý Opel Kadett.
„Tréning v sobotu bol fajn, všetko fungovalo a išlo sa mi dobre, no v prvej súťažnej jazde mi vypovedal službu štartér a ešte sa aj na hrboľatej časti niekde vytriasla kostra. Snažili sme sa auto spojazdniť, žiaľ tu na pretekoch to nešlo. Tento rok mám akúsi smolu, v Rechbergu a na Jahodnej štrajkoval Renault Clio, tu v Šternberku zase Opel. No ale čo narobím, preteky áut sú aj o technike a tá niekedy odmietne poslušnosť,“ opísal dôvod poruchy Peter Kacvinský.
Podstatne lepšie fungoval Vauxhall Vectra ST Petrovi Ambrúzovi. Ten si poriadne užil nielen sobotňajšiu dvojicu tréningových jázd, ale aj nedeľné preteky, keď sa mu podarilo zajazdiť svoj osobný rekord. Zásluhou toho si domov odviezol nielen víťazstvo v triede E1-2000, ale aj piate miesto absolútneho poradia v rámci slovenských majstrovstiev.
„Ja som spokojný. Dosiahol som na trati v Šternberku svoj najlepší čas, dojazdil som na piatom mieste absolútneho slovenského poradia a vyhral svoju triedu. Získal som aj nejaké body v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy a to je fajn. Hlavne som si dobre zapretekal a to je podstatné,“ vysvetlil po pretekoch Peter Ambrúz.
Azda najlepšie spomedzi všetkých jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu dopadol Miro Čiliak, ktorému už konečne začala poriadne fungovať historická formula Metalex MTX 1-06, pričom v rámci FIA Historik Championship dosiahol na druhé miesto v kategórii C5 v triede E4 a medzi slovenskými historikmi jednoznačne vyhral.
„Som spokojný, formula už funguje dobre, máme nové poloosy, ktoré odišli na Jahodnej, už sa musím do kondície dostať iba ja. Myslel som, že ten návrat na pretekárske trate bude jednoduchší, ale nie je to celkom pravda. Každým kilometrom sa však zrýchľujem a to je dobre,“ opísal svoje snaženie Miro Čiliak.
Slovak National Hill Climb Team teraz po Ecce Homo Šternberk čaká trojtýždňová pauza, počas ktorej bude čas aj na drobné úpravy, nutné opravy techniky, ale aj oddych. Potom všetkých jazdcov opäť uvidíme priamo v akcii v Ožďanoch.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch