L Racing

L Racing opäť víťazí na kopcoch

Bohatá zostava jazdcov tímu L Racing na kopci v poľskej Zaluži zažila náročný víkend, z ktorého si odniesli množstvo trofejí a najmä absolútne víťazstvo v rámci slovenského šampionátu. Krásnohorský tím sa tak vracia do víťazných koľají.

L Racing

Věroslav Cvrček ml. sa na štart v Poľsku postavil už ako pretekár so slovenskou licenciou a mohol tak konečne zabojovať o absolútne víťazstvá. Svoju šancu využil dokonale a s vozidlom Škoda Fabia RS2000 zvíťazil v absolútnom poradí Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV).

L Racing

O trofeje a body neboli ukrátení aj ostatní pretekári tímu. Vlastimil Majerčák si kopce naposledy vyskúšal pred rokom na pretekoch v Dobšinej. Tentokrát však poňal štart v Zaluži viac ako test svojho rallyového Fordu Fiesta R5 EVO, s ktorým v sobotu získal 4. miesto absolútne v rámci MSR PAV a celkovo 2. miesto v triede A+2000 (MSR). Svoj návrat na pretekárske trate si užilo aj Mini John Cooper Works WRC, tentokrát v rukách manažéra tímu Jána Liptáka. Ich bezproblémové účinkovanie zavŕšilo celkovo druhé miesto v hodnotení A+2000 IHCC (FIA International Hill Climb Cup). Podobne výborne si počínal aj mladý Denis Pavlík na Škode Fabia A1400, ktorý vyhral svoju triedu A-1400 (MSR). Peter Lipták zažil pohodový návrat za volantom svojho verného Mitsubishi Lancer EVO IX a odniesol si celkovo druhé miesto v najsilnejšej triede kapotovaných vozidiel E1+2000 (MSR) za Cvrčekom juniorom.

Věroslav Cvrček ml.: “Sobota sa niesla v znamení zvykania si na novú trať. Boli to zároveň moje prvé kilometre s týmto autom na mokrom povrchu. Postupne dážď intenzívnel a ja som sa snažil nájsť limity vozidla a najrýchlejší štýl. Veľa sme pracovali na nastavení podvozku do týchto podmienok. Oba tréningy som v rámci MSR vyhral, no v pretekoch sme počas lejaku absolvovali len jedinú ostrú jazdu. Porazil ma Peter Jureňa, k čomu mu gratulujem. V nedeľu už nepršalo a trať vyschla. Darilo sa mi zlepšovať jazdu aj časy. V konečnom súčte som napokon zvíťazil MSR, ako aj divíziu 3 FIA Zóny strednej Európy. S výsledkom sme spokojní, no máme svoje rezervy; pokiaľ nie ste Sébastien Loeb, stále sa viete zlepšovať. Aj keď oboje doterajších pretekov prinieslo výborné výsledky, nemôžem v žiadnom prípade prehlásiť, že viem jazdiť kopce a správne používať toto auto. V Rechbergu aj v Zaluži som zo seba vydal súčasné maximum, čo je dobré. Teraz ho už len musíme posúvať k mojím skutočným hraniciam. Stále nemám dostatok skúseností s kopcovými pneumatikami, skúšam nájsť najrýchlejšiu stopu a celkovo jazdný štýl. Auto je perfektné, veľmi mi toto učenie sa zjednodušuje, no potrebujem doladiť svoj štýl, a to v akejkoľvek situácii.”

L Racing

Vlastimil Majerčák: “Takmer po roku som sa vrátil na štart pretekov do vrchu, no Zaluž som absolvoval premiérovo. Trať ponúkla rôzne kvality asfaltu a nebola vôbec náročná na učenie sa, dokonca sa dalo ísť dosť jednoducho “na oči”. Mokrá vozovka a následne suchý asfalt nám umožnil otestovať rôzne nastavenia, keďže preteky slúžili v mojom prípade na vyplnenie medzery medzi rally a na testovanie nastavení a auta všeobecne. Nešlo nám teda vôbec o body. Kopec nám umožnil zistiť, kde sú limity auta za rôznych podmienok a nastavení. Potešilo ma tiež absolútne 4. miesto v rámci MSR PAV v sobotu. V poslednej jazde mi do cesty skočila srna, chcelo to menší vyhýbací manéver no napriek tomu som dosiahol veľmi slušný čas. Bolo čudné ísť v tomto aute bez mojej spolujazdkyne, no najbližšie nás čaká až Rally Hustopeče budúci mesiac. Tento víkend však odštartujem ešte na pretekoch do vrchu v Jahodnej.”

Peter Lipták: “Už to nie sú tie ťažké začiatky, ako predtým – v aute som sa tentokrát cítil ako doma. Mali sme problém, podľa všetkého na diferenciále, keď mi pri výjazde zo zákrut vypadával výkon a preklzávali otáčky. Elektronický diferenciál funguje tak do 500 konských síl, čo už nie je náš prípad [cca 600-650 ks – pozn. red.], a preto sa na to pozrieme detailnejšie. V sobotu som získal dvakrát druhé miesto, ako aj druhé celkovo triedy E1+2000 v MSR.”

L Racing

Ján Lipták: “Výsledky práce na našom Mini sme samozrejme chceli otestovať a kopce sú preto ideálnou skúšobňou. Nemali sme s autom žiaden väčší problém a cítil som sa v ňom ako doma. Samozrejme, má silnejšie brzdy, než som doteraz zažil, treba si preto nájsť neskoršie brzdné body. Premiéra to nebola zlá a pôvodne problémové Mini je, verím, na dobrej ceste za spoľahlivosťou a rýchlosťou. Ďakujem všetkým našim jazdcom za skvelé výsledky, reklamným partnerom za spoluprácu a tešíme sa na Jahodnú – jeden z našich “domácich” kopcov.”

Teraz je teda na pláne tretie podujatie MSR PAV na Jahodnej pri Košiciach (21.-22.5.)

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár