Rožňavský KESKO Racing Team nastúpil na 11. Eger Rallye 2016 s trojicou posádok. Cieľ nesmierne náročnej súťaže však nakoniec videla iba jedna súťažná posádka.
Už v sobotu po prvej sekcii súťaže hlásil problémy s vozidlom Seat Leon TDi Juraj Keszi. Ten sa divákom v Egri predstavil spoločne so svojim dvorným navigátorom Paľom Helméczim: „Všetko by bolo v poriadku, auto po motorickej stránke funguje špičkovo, len na rozbitých, šotolinových úsekoch mi neustále skáče z ničoho nič do boku. Raz do jedného, raz do druhého. Sú z toho zbytočné krízové situácie, takže som musel zvoľniť tempo. Uvidíme čo sa nám s tým podarí urobiť v servise, keďže nevieme presne identifikovať v čom môže byť problém. Určite by sme chceli dôjsť až do cieľa.“ Toto sa v rámci sobotnej časti súťaže aj Jurajovi s Paľom podarilo a to aj napriek faktu, že v servisnom parkovisku opravu „odskakujúceho“ Seatu vyriešiť mechanici nevedeli. „V nedeľných rýchlostných skúškach to už bolo lepšie, jazdilo sa na čistom asfalte a tam už spomínaná porucha až tak nevadila. Darilo sa nám už robiť aj dobré časy, no potom, asi zásluhou spomínanej poruchy, nám utrhlo silentbloky na motore a zlomilo držiak motora. Nemalo význam pokračovať a robiť na aute ďalšie škody, tak sme odstúpili,“ dodal v nedeľu Juraj Keszi.
Ešte menej šťastia mala nová posádka KESKO Racing Teamu, bratia Kamil a Erik Švecoví jazdiaci na Honde Civic TypeR. Táto dvojica zo súťaže bola nútená odstúpiť už v sobotu. „Pred jednou z rýchlostných skúšok sme počuli, že v motore začalo niečo šuchotať. Pri ďalšej jazde nám roztrhlo remeň, samozrejme popri tom odišiel aj alternátor, aj vodná pumpa a to bol náš koniec. Náhradné diely so sebou nemáme, takže nasleduje cesta domov,“ opísal dôvod odstúpenia Kamil Švec.
Najlepšie zo všetkých posádok KESKO Racing Teamu dopadla dvojica Fero Fusko – Štefan Tököli, ktorí predstavili práve na Eger Rallye nový Seat Leon TDi. Napriek faktu, že úvodnú súťaž sezóny volili ako testovaciu, v cieli im patrila nakoniec štvrtá priečka v triede 5. „Prvé kilometre sme s autom urobili až tu v Egri. V podstate všetko fungovalo a vydržalo celú súťaž. Je pravda, že sme vždy v servise dolievali olej do prevodovky, ale to bola v podstate jediná porucha. Do Prešova všetko doladíme,“ vysvetlil Fero Fusko.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch, Jakub Rovný