L Racing

Nová doba v Egri aj pre L Racing

Maďarské súťaže rally sú trochu odlišné od tých našich – slovenských. Charakter ciest aj zákrut, štýl jazdenia a množstvo malých detailov sú každoročnou výzvou pre slovenské posádky. Tie sa už tento víkend (1.-3. apríla) postavia na štart novej sezóny Majstrovstiev Slovenska v rally. Mení sa technika, menia sa aj mená. Tím L Racing, podobne ako ďalšie tímy, prichádza s novým strojom a tradične aj s množstvom posádok.

L Racing

11. Eger Rallye v romantických kopcoch preslávenej vinárskej oblasti začína tradične slávnostným štartom na krásnom námestí Dobó István tér v samotnom Egri už tento piatok. Prvé ostré kilometre absolvujú slovenské posádky v sobotu ráno od 9:19, aby po vyše 84 km na 10 rýchlostných skúškach odparkovali večer svoje tátoše do uzavretého parkoviska.

Nedeľňajšia druhá a samostatne bodovaná etapa poskytne presne 60 ostrých kilometrov na 6 skúškach. Posádky sa po ťažkých bojoch s časom objavia znovu na cieľovej rampe v Egri niečo po pol tretej.

Tím L Racing bude reprezentovať Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou na Forde Fiesta R5 EVO, ktoré si pred Egrom ešte otestovali. Spolu s nimi budú hájiť meno tímu aj tieto posádky: Vladimír Hanuš/Tereza Matušová (Mitsubishi Lancer EVO X), Maroš a Katka Kysuckí (Mitsubishi Lancer EVO VI), Marek Špavelko/Milan Straka (Nissan Pulsar GTi R), Tomáš Fusko/Jakub Slovák (Peugeot 208 VTi R2) a Ján Urbančík/František Sobota (Peugeot 208 VTi R2).

Majerčák aj Fusko tak odštartujú ako úradujúci majstri tried 3 a 6 s tým, že Vlasto s Miškou sa tentokrát presúvajú do silnej triedy 2 medzi “žralokov” na vozidlách R5 a S2000.

L Racing

Vlastimil Majerčák: “Prvé dojmy z Fiesty sú veľmi dobré, prekvapila ma najmä kultivovaným chodom motora v celom spektre otáčok. Má to za následok aj to, že viac netreba špekulovať nad zaradeným stupňom, keďže auto “zaberá” bez prestávky. Auto tak isto výborne zatáča, takže netreba používať ručnú brzdu. Nájazdové aj prejazdové rýchlosti sa zvyšujú a vďaka skvelému podvozku prevláda čistá stopa. Nehovoriac o vysokej kvalite bŕzd. Tím L Racing sa tiež postupne predstaví v novom jednotnom dizajne. Čo sa týka Egru, auto máme nastavené tvrdšie, agresívnejšie na ich rýchly asfalt, no rátame aj s možnosťou mokrej vozovky. Teším sa z tvrdej konkurencie v rovnakých, resp. podobných autách, budeme tak môcť porovnávať naše výkony a odstupy. Celé štartové pole je plné skvelých áut a silných posádok. Nedávame si predsavzatia, nejdeme to ani hrotiť, no určite sa tiež nebudeme flákať, výsledok by sme radi dosiahli čo najlepší. Čaká nás ešte test s pneumatikármi z Pirelli. Dúfame, že nám to pomôže lepšie pochopiť technické súvislosti, čo radi zúročíme aj na súťažiach.”

Ján Lipták, manažér L Racing, dodáva: “Po roku s vozidlami WRC sa zmenou pravidiel vraciame späť do sveta triedy R5 či S2000. Väčšina našej najväčšej konkurencie presadá práve do týchto áut a niektorí si ponechali aj staršie WRC, ktoré stále patrí ku konkurencieschopným strojom. Bude to teda zaujímavé. Vlasto Majerčák s Miškou Vejačkovou, ako aj ďalšie naše posádky sa zhostia svojich úloh v tejto “novej” dobe, verím, čo najlepšie.”

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár