Štrnásty ročník čoraz populárnejšej Dobšinskej zimy priniesol tímu L Racing z Krásnohorského Podhradia silné zážitky a najcennejšie trofeje. Z množstva štartujúcich práve Jozef Béreš ml. a Vlastimil Majerčák odjazdili svoju „vlastnú“ súťaž úplne vpredu, ďaleko od zvyšnej konkurencie. I keď nešlo o body, šlo o veľa.
S prilbou na hlave vyzerá svet inak a štyri rýchlostné skúšky ponúkli to, čo počas roka v národnom šampionáte posádky nezažijú. Na konci dňa si trofej za víťazstvo po štvrtýkrát prebral Jožko Béreš ml. pred domácim matadorom a čoraz skúsenejším Vlastom Majerčákom. Keďže sa v garážach L Racing intenzívne pracuje na Mini John Cooper Works RRC, „Ďodi“ si vyskúšal znovu špičkový Ford Fiesta R5. Boj o prvenstvo si s ním rozdal jedine Vlasto, ktorý poslednýkrát osedlal Mitsubishi Lancer EVO IX.
Okrem prvých dvoch miest obsadila ďalšia posádka L Racing – Tomáš Fusko/Jakub Slovák aj štvrtú priečku: títo „best of the rest“ – najlepší zo zvyšku si premiérovo vyskúšali Subaru Impreza N15.
Jozef Béreš ml.: „Už pri testoch sa potvrdilo, že Ford Fiesta R5 funguje veľmi dobre aj na šotoline a snehu. Dokonca sa mi práve v týchto podmienkach páčil ešte viac, než na asfalte; má veľmi vysoký vchod tlmičov, čím dokonale preletí všetky nerovnosti. Trikrát predtým som Dobšinskú zimu vyhral, no každý rok ma Vlasto Majerčák porazil na lesnej skúške „Vlčia dolina“. Na prvej skúške „Žrebčín“ som zvolil široké pneumatiky s vysokými hrotmi, aj keď trať bola viac zablatená. Druhá skúška bola viac pod ľadom, tam som zvolil úzke pneumatiky s hrotmi. Po dvoch kilometroch auto prestalo poriadne zatáčať, hlavne do ľavej zákruty; pravé predné koleso stratilo všetky hroty, čo si nevieme dobre vysvetliť. Vlasto nám dal 7 s a viedol tak o 3 s. Ďalšia skúška bola „Eurobus“, kde ho pravidelne porážam. Potrebovali sme poriadne zatiahnuť a získali sme tak mierny náskok. Na poslednej lesnej skúške sme nenechali nič na náhodu a šli tak rýchlo, ako to len šlo. Musel som sa veľmi sústrediť na náš rozpis, pretože sme nasadili tempo, ktoré by som znovu len tak nezopakoval. Teším sa z víťazstva, no ešte viac sa teším z toho, že som sedel v skvelom aute. Naše Mini chceme teraz vylepšiť na maximum. Dobšinskú zimu som absolvoval v horúčkach, no v momente, ako som zapol ALS, všetky problémy šli bokom.“
Vlastimil Majerčák: „Šlo sa mi veľmi dobre a nevadilo mi, že tam nie je toľko snehu, či ľadu. Bol to zábavný povrch a bolo treba sa adaptovať na neznáme podmienky. Trochu ma mrzí, že som nevyhral, no na druhej strane som spokojný, pretože som bojoval proti Jožkovi Bérešovi, ktorý má viac skúseností aj na takých povrchoch a navyše štartoval s najmodernejšou technikou. Odstup medzi nami bol minimálny, dokonca sme chvíľu viedli. Je to veľmi dobrý výsledok a zvyšok štartového poľa bol ďaleko za nami – šli sme si „svoju“ súťaž. Ako posádka sme urobili veľký krok vpred, hlavne čo sa týka spolupráce v aute. S Miškou Vejačkovou sme natestovali a natestujeme ešte veľa kilometrov. Ideme dobrým smerom a chceme sa stále zlepšovať. Najbližšie nás čaká Eger Rallye a ešte predtým zoznámenie sa s novou technikou, o ktorej budeme čoskoro informovať.“
Ján Lipták, manažér tímu L Racing: „I keď na Dobšinskej zime nešlo o body, je to náročná a pekná súťaž. Teší nás tiež súboj na trati medzi našimi špičkovými jazdcami – Jožkom a Vlastom, ale aj skvelé umiestnenie Tomáša Fuska a ďalších posádok L Racing. Čaká nás ešte veľa práce na autách, vrátane Mini, ako aj množstvo testovania. Stále je čo robiť, naša práca sa nikdy nekončí. Zároveň chceme všetci čo najsrdečnejšie popriať Vladovi Bánocimu skoré uzdravenie.“
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk