V rámci BOSS Auto Show 2015 prišlo v Jantár Teame k niekoľkým spojeniam. V prvom rade to bol spojenie Jána Miloňa s vozidlom Škoda Octavia WRC, v druhom spojenie Jantár Teamu s motorkárskym Racing Teamom PFB.
Ako k tomu všetkému prišlo sme sa pozhovárali s Jánom Miloňom.
„Motoristickému športu som sa začal venovať už v roku 2001. Prešiel som disciplínami autokros, okruhy, rally, vrchy a tak bolo len otázkou času, kedy a kto ma osloví s návrhom na spoluprácu. Presne to sa stalo tohto roku, keď za mnou prišli chlapci z Racing Teamu PFB, ktorí pochádzajú od nás, z Dubnice a okolia. Racing Team PFB sa úspešne zapája do seriálov IMRC, ale aj alpsko-jadranského seriálu pretekov motocyklov na okruhu. Sú to chlapci, ktorí, ako sa zdá, idú za svojim cieľom. Po tom, čo som sa bol na nich pozrieť na pretekoch sme sa dohodli na vzájomnej spolupráci. Z môjho pohľadu je to úplne normálne, keď vezmeme v úvahu dvojicu nezávislých šampionátov, môže to obom stranám priniesť výhody.“
Čo bolo hlavný motívom tejto spolupráce ?
„Ak sa pozrieme na požiadavky partnerov oboch tímov, je to jednoduché. Reklamná plocha na motocykloch predsa len nie je taká veľká ako v prípade pretekov áut. Tu je dosť veľký priestor pre Racing Team PFB. Na druhej strane Jantár Team zase vie ponúknuť partnerom účasť v rámci úplne odlišných pretekoch, ktoré sú veľmi zaujímavé a navyše je tu mimoriadne silná jazdecká, ale aj divácka základňa. Jednoducho je to výhodná spolupráca pre obe strany.“
Bude sa jednať iba o spoluprácu ktorú si práve opísal, alebo príde po čase aj k nejakým personálnym prepojeniam ?
„Samozrejme, počítame aj s tým, že na niektorých vybratých podujatiach pretekov automobilov do vrchu sa zúčastní popri mne aj jeden z členov Racing Teamu PFB. Ja si motocyklové preteky nevyskúšam, ostávam pri mojich milovaných autách.“
Pred týždňom si sa opäť, po roku, predstavil v rámci posledného podujatia tohtoročnej slovenskej sezóny, na BOSS Auto Show 2015. Aj keď toto podujatie je v rámci SAMŠ-u zaradené ako voľné, predsa len má najbližšie k disciplíne rally. V minulom roku práve toto podujatie v tebe rozvírilo túžbu vrátiť sa späť do rally súťaží.
„V minulom roku som sa Auto Show zúčastnil prvýkrát a fakt musím priznať, že myšlienka vrátiť sa po dlhých rokoch opäť do rally, začala vo mne pekne hlodať. Nakoniec však zvíťazil zdravý rozum a ja som si uvedomil, že na rally súťaže nemám dosť času, tak som ostal v kopcoch. Tento rok som do toho išiel už vopred s myšlienkou, že je to iba jednorazovka.“
Po minuloročnom debute s Mitsubishi Lancer, si teraz preskočil do Škody Octavia WRC, pričom spolujazdca si použil toho istého.
„Myšlienka odštartovať s WRC-čkom vznikla veľmi jednoducho. Počas tohtoročnej sezóny som na pretekoch používal Škodu Fabia WRC, ktorú pripravoval Profiko tím Karla Trněného. Keďže s týmto autom som BOSS Auto Show 2015 nemohol absolvovať, je to absolútny kopcový špeciál, dohodol som sa s Karlom na mojom štarte so Škodou Octavia WRC. Bol to pre mňa, napriek faktu, že toto auto je už takmer babička, perfektný zážitok a verím, že to bol zážitok aj pre môjho spolujazdca a kamaráta Rasťa Kotlebu, ktorý fungoval teraz už naozaj špičkovo. Spoločne sme si podujatie perfektne užili a musím povedať, že technika WRC, aj keď staršia, stále patrí na rally trate.“
Spomínal si tvoju tohtoročnú Škodu Fabia WRC, ktorá je dokonalý kopcový špeciál. S touto technikou si vybojoval titul druhého absolútneho vicemajstra Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Aká bola tvoja sezóna ?
„Sezóna bola naozaj špičková. Toto auto je úplne odlišné od klasickej Škody Fabia WRC, s ktorou som jazdil niekoľko rokov a tak som sa samozrejme počas celej sezóny učil ako s tým autom narábať. Myslím si, že som to nerobil zle, o čom svedčia koniec koncov aj výsledky. Tie mohli byť snáď ešte lepšie, žiaľ na začiatku aj na konci sezóny sa mi podarilo havarovať a z pretekov som odišiel bez bodov. Ale aj to patrí k motoristickému športu, z oboch havárií som vyšiel celý a zdravý a nakoniec ani auto nebolo veľmi dobité.“
Počas tohto víkendu si si v Nitre prevzal ocenenie za už spomínané tretie miesto absolútneho poradia v rámci slovenského kopcového šampionátu. Fanúšikovia motoristického športu sa určite už teraz nevedia dočkať štartu budúcoročnej sezóny a určite by ich zaujímalo s akým autom ťa nielen na slovenských kopcoch budú mať možnosť sledovať.
„V budúcoročnej sezóne sa určite predstavím s rovnakým autom ako tomu bolo tohto roku, čiže so Škodou Fabia WRC z Profiko Teamu. Počas zimnej prestávky chceme na aute ešte trochu popracovať, vylepšiť krútiaci moment, ale aj iné drobnosti. Dúfam, že sa nám všetky úpravy podarí zvládnuť a už sa teším na štart prvých budúcoročných pretekov.“
Ďakujem za rozhovor a prajem príjemné mimosezónne prežitie, ale aj veľa šťastia v sezóne 2016.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný