KM Racing Slovakia Team si na Liptove vyskúšal nielen úlohu partnera podujatia, ale prezentoval sa aj súťažnou posádkou Mutňanský – Baran, ktorá sa divákom predstavila na špičkovom Mitsubishi Lancer EVO IX.
Pri pohľade do histórie treba konštatovať, že seriál Minirally Cup pri svojom vzniku pozostával z niekoľkých veľmi krátkych rýchlostných skúšok, ktoré v mnohých prípadoch dosahovali dĺžku iba dvoch, či troch kilometrov. Ani so zabezpečením tratí to nebývalo úplne kóšer, ba v mnohých prípadoch chýbala aj sanitka, či záchranári. Dnes je však všetko úplne inak a seriál Minirally Cup sa už v mnohom podobá oficiálnemu seriálu Slovenský Rally Pohár a to nielen dĺžkou rýchlostných skúšok, ale aj zabezpečením.
Inak tomu nebolo ani v tomto roku pri piatom kole seriálu, na 6. Minirally Liptov 2015, podujatí, ktoré sa konalo v nádhernom slovenskom kraji, s centrom v obci Jakubovany. Veľmi kvalitne pripravená súťaž, účasť mnohých známych súťažných posádok a celkovo štyridsať ostrých kilometrov. Samozrejme všetko s patričným zabezpečením a online bežiacou časomierou. „Ako partner podujatia môžem povedať iba jedno. Všetko bolo špičkovo zorganizované, pričom som sa cítil ako na veľkej rally. Jediný rozdiel bol snáď iba v tom, že veľká rally stojí množstvo financií, 6. Minirally Liptov dokázali organizátori pripraviť doslova za pár korún. Naozaj tu bolo všetko ako má byť, dokonca by som povedal, že organizátor pripravil niekoľko drobností, na ktoré v rámci slovenských majstrovstiev budeme možno čakať ešte niekoľko rokov. Bolo to super a ja ďakujem organizátorom za to, že sme ich spoločne s našim KM Racing Slovakia Teamom mohli podporiť. Už dnes viem, že o rok do toho ideme opäť,“ opísal organizáciu Marek Krupica, manažér KM Racing Teamu.
Už v úvode sme hovorili, že KM Racing Slovakia mal na štarte aj svoju súťažnú posádku, pričom za volant sa posadil Ivan Mutňanský, druhý manažér tímu a po jeho pravici Robert Baran. Spoločne sa brázdiť liptovské rýchlostné skúšky vybrali s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX. „Za volant súťažného auta som sa posadil po veľmi dlhej, takmer osem rokov trvajúcej pauze. Chcel som vyskúšať, či to ešte viem. Ako sa ukázalo, jazdiť rally som nezabudol a až do piateho testu sme spolu s Robom boli vo vedení. Žiaľ, potom nám v šiestom teste praskla poloos a my sme boli nútení odstúpiť. Rovnako ako už hovoril Marek, aj ja by som chcel pochváliť organizátorov. Všetko bolo perfektne pripravené a myslím si, že aj organizátori veľkých, majstrovských podujatí by sa od nich mali čo učiť,“ doplnil Ivan Mutňanský.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: J. Salzer