Veľká Barum Czech Rally Zlín je po roku späť a prinesie skutočnú európsku špičku. Napokon ide o podujatie veľkých Majstrovstiev Európy FIA ERC a asfaltové skúšky nebudú žiadnou prechádzkou ružovým sadom. Na posádky čaká až 229,21 km pod plnou paľbou na 15 rýchlostných skúškach. Tradične veľké štartové pole produkčných vozidiel „N“ obohatí aj posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou na ich Mitsubishi Lancer EVO IX.
Vlasto si „Barumku“ vyskúšal minulý rok so Škodou Fabia S2000. Tá mu však veľmi nesadla a tento rok zaútočí na ručičky stopiek s autom, v ktorom sa cíti doslova ako doma. Výkony a výsledky tohto rodeného Dobšinčana sú rok po roku zaujímavejšie. Táto sezóna by teda mohla „zavŕšiť“ Vlastovu prípravu pred budúcou sezónou, v ktorej by mal usadať do vozidla najvyššej triedy 11.
Vlastimil Majerčák: „Na rozdiel od našich súperov berieme túto sezónu ako testovaciu a tak povediac ako medzistupienok pred postupom do prvej ligy budúci rok. Na Košiciach sme hľadali správne nastavenia na uskákané trate, podobné tým na Barumke – Pindula, Troják a Semetín. Auto prešlo kompletnou repasáciou: nové turbo, prevodovka, poloosi, spojka, diferenciál, kotúče, brzdové obloženie a samozrejmosťou sú na každej súťaži kontrola tlmičov a výmena všetkých uložení na podvozku. V Košiciach sme tiež rozbili disky, čo si vypýtalo preventívnu výmenu ložiska v nábojoch kolies. O toto všetko sa stará 6 mechanikov tímu L Racing. Takto komplexne a profesionálne k tomu môžeme pristupovať len vďaka neobmedzenej podpore a nadšeniu šéfa tímu L Racing Janka Liptáka,“ konštatuje Vlasto Majerčák.
Samostatnou kapitolou sú pneumatiky. Slovo má opäť Vlasto: „Túto sezónu spolupracujeme s Pirelli Hungary. Dostávame od nich plnú podporu a poradenstvo pri testoch a súťažiach. Snažíme sa neustále hľadať optimálnu konštrukciu a zmesi gúm. V závislosti na dĺžke rýchlostných skúšok potom volíme ideálne nastavenie tlaku. Pneumatika totiž musí pracovať pri ideálnom tlaku a nesmie prekročiť pracovnú teplotu. Vďaka Pirelli dokážeme lepšie nastavovať geometriu – odklony tlmičov, zbiehavosť a záklony. Každá zmena ovplyvňuje teplotu v strede a na stranách pneumatík. Pomocou získaných dát dolaďujeme aj podvozok a tuhosť diferenciálov. Počas celej sezóny nám na testoch a súťažiach pomáha s nastavením tlmičov Mitsubishi Lancer EVO IX najrýchlejší maďarský jazdec produkčných vozidiel Jani Balogh. Jeho skúsenosti a rady sú cenným prínosom pre náš tím.“
Čo hovorí Vlasto na samotnú „Barumku“?
„Už pred rokom som absolvoval zoznámenie sa s touto náročnou súťažou za volantom Škody Fabia S2000. Bol to krst ohňom a preto sa chcem z toho ponaučiť. Niektoré skúšky, alebo ich časti, som už absolvoval aj v rámci rally Slušovice, alebo rally Vsetín. Na tejto súťaži je najdôležitejší dobrý rozpis. Obhliadka trate je tak ako vo svete len na dva prejazdy. To si vyžaduje maximálnu koncentráciu pri písaní a kontrole rozpisu. Stretne sa tu obrovská konkurencia, v ktorej chceme uspieť čo najlepšie,“ dodáva na záver Vlasto Majerčák.
Ako sa popasuje s traťami a konkurenciou na Barum Czech Rally Zlín uvidíme už tento víkend 28.-30. augusta.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk