Dve súťažné posádky, jedno tretie miesto, ale aj tri odstúpenia. Toto všetko čakalo KL Racing Rally Team na 41. Rally Košice.
NA 41. Rally Košice nastúpil slovenský KL Racing Rally Team s dvojicou stabilných súťažných posádok tímu. Na tie čakala náročná trať, zahŕňajúca v sebe celkovo jedenásť meraných úsekov a stoštyridsať ostrých kilometrov.
Prvá posádka so štartovným číslom, Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší jazdiaca na Subaru Impreza WRC do súťaže nastupovala s dobrou náladou a cieľom dosiahnuť čo možno najlepší výsledok. To sa im spočiatku aj darilo, pričom už v prvej rýchlostnej skúške dosiahli druhý najrýchlejší čas spomedzi všetkých štartujúcich. Od tohto momentu im v podstate stále, až do predposledného testu prvej etapy patrilo druhé miesto absolútneho poradia. V poslednom teste, ktorý sa jazdil z dôvodu zdržania súťaže už po tme, prepadli Tomáš s Radovanom na štvrté miesto absolútneho poradia. V rámci súťaže započítavanej do slovenských majstrovstiev im patrila konečná tretia priečka. „Na poslednom teste som musel zvoľniť, v lese bolo naozaj už dosť tma a navyše autá, ktoré išli predo mnou strašne rozvírili prach a nebolo nič vidieť. Radšej sme volili dojazd až do cieľa, ako to niekde vyrobiť nejakú sprostosť. Veď aj zajtra je súťažný deň,“ opísal posledný absolvovaný test prvej etapy Tomáš Kukučka.
Po tomto výbornom výkone sa Tomáš s Radovanom chystali v druhej etape súťaže zabojovať a získať druhé miesto absolútneho poradia naspäť. Žiaľ, už dva kilometre po štarte prvej nedeľnej rýchlostnej skúšky Subaru Impreza WRC nasmerovali medzi stromy stojace mimo trať. „Bohužiaľ, chceli sme zatiahnuť hneď od rána, ale podarilo sa nám v jednej z rýchlych pasáží vyletieť z cesty, pričom sme trafili strom. Mrzí ma to, mali sme chybu v rozpise, bola to ostrejšia zákruta ako sme mali napísané a takto to dopadlo. Vďaka Bohu sme obaja z tejto veľkej nehody vyviazli bez akýchkoľvek zranení, čo je hlavné,“ opísal priebeh nehody Tomáš Kukučka.
Druhá posádka KL Racing Rally Teamu, Pavol Cireň a Marek Podobník, jazdiaci na Renaulte Clio RS si v rámci 41. Rally Košice užili hneď dve odstúpenia v rade. V sobotu už pred druhou rýchlostnou skúškou, následkom nedobrzdenia do jedného z retardérov v prvom teste, ich zradila zlomená tyčka riadenia, vďaka ktorej nebolo možné v súťaži ďalej pokračovať. V nedeľu sa im zase pred poslednou rýchlostnou skúškou motor Renaultu Clio RS prepol do núdzového režimu. „Veľmi ma to všetko mrzí. Do Košíc sme išli s cieľom dojazdiť až na cieľovú rampu, no nakoniec to dopadlo úplne inak. V sobotu to bola moja chyba, išiel som neskoršie na brzdy a rozrazil som retardér. Pri tom nám praskla tyčka riadenia a s autom sa nedalo pokračovať ďalej. V nedeľu sme prvú rýchlostnú skúšku išli, kvôli havárii jedného z vozidiel pred nami jazdiacim, iba voľným prejazdom. Našťastie aspoň ďalšie dve rýchlostky sme si užili v plnom tempe. Pred prepnutím Clia do núdzového režimu sme boli na treťom mieste v triede, mohli sme si z Košíc odviezť aspoň nejaké body a preto nás odstúpenie veľmi mrzí,“ opísal svoje pocity Pavol Cireň.
„Dúfam, že v Košiciach sme si vybrali všetku smolu, ktorá nás mala v tomto roku postretnúť. Výkon Tomáša s Radovanom v prvej etape bol úžasný, v druhej ako vieme havarovali. Som naozaj šťastný, že to dopadlo tak ako to dopadlo a chalani sú zdraví. To je na tom všetko najpodstatnejšie,“ doplnil záverom Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný