Čo všetko sa uvarí na víkendovej 41. Rally Košice? Určite to budú posádky, ktoré podľa všetkého čakajú v autách tropické horúčavy. Jediný liek na vonkajšie negatíva je prilba na hlave a kľukatá východoslovenská cesta, či presnejšie šesť ciest… Vďaka adrenalínu a absolútnemu sústredeniu sa zabudnete aj na vysoké teploty. Slovenská rally sezóna má pred sebou možno posledné majstrovské podujatie. Pre tím L Racing spod Krásnej Hôrky je to spolu s Lubeníkom takpovediac domáca súťaž. Na štarte ich bude reprezentovať hneď niekoľko zaujímavých posádok.
Rally Košice majú pre Jozefa Béreša ml. zvláštny nádych – práve tu si „kedysi dávno“ po prvýkrát vyskúšal súťažné vozidlo. Táto sezóna určite nevychádza podľa ich plánov a práca na zakúpenom Mini John Cooper Works WRC nemá konca kraja. Ťažko sa občas hľadá trpezlivosť, keď jediné, po čom túžite, sú solídne výsledky – no namiesto toho nakladáte auto na vozík ešte pred koncom súťaže… Napriek tomu je manažér tímu Ján Lipták presvedčený, že trpezlivosť ruže prináša: „Chce to trpezlivosť, žiadne ovocie nedozreje hneď, no verím, že sa k výsledkom dopracujeme.“
Viac nám o prípravách porozprával aj Jožko Béreš ml., ktorému sekunduje tradične Zoltán Répás: „Rally Košice je domáca súťaž a rýchlostné skúšky poznáme z minulých rokov. Na aute sme opravili diely, ktoré sa nám kazili a stále na ňom pracujeme. Chceme vylepšiť tiež diferenciály. Čaká nás s autom ešte jeden krátky test. Voľno sme si v lete veľmi nedožičili, no čaká nás po Košiciach, čo všetci určite potrebujeme.“
Rozvážny a odvážny Vlastimil Majerčák má spolu s Michaelou Vejačkovou a ich Mitsubishi Lancer EVO IX prechodnú sezónu. Po nešťastnej nehode na predsezónnom teste vynechali dve súťaže a vrátili sa ku technike, ktorú dôverne poznajú. Postupné doťahovanie bodovej straty (akej presne – to sa nedozviete ani stránkach SAMŠ…) pokračuje v Košiciach.
Vlasto Majerčák opísal výzvy 41. Rally Košice takto: „Prvý deň je totožný s minuloročným, no pridali sa Obišovce; nie je to veľmi náročná skúška, no obsahuje pekné horizonty, ktoré trať pekne oživia. Druhý deň prinesie náročnú skúšku Opiná s dĺžkou vyše 24 km, ktorú strieda ďalšia náročná trať Banské. Mení sa tam šírka vozovky, aj charakter a kvalita asfaltu. V podobe maďarských jazdcov máme v skupine veľmi silnú konkurenciu. Keďže sme vynechali prvé dve súťaže, mám na priebežne prvého stále stratu, no všetko je otvorené a určite zabojujeme o titul. Pred Košicami nás čaká ešte test v Maďarsku. No a samotné Košice sú takpovediac testom pred Barum Czech Rally Zlín.“
Záverečné slovo pred veľkou „bitkou pri Rozhanovciach“ (a širokom okolí…) má samozrejme „generál“ – manažér Ján Lipták: „Na Mini sme opäť popracovali a stále pracujeme. Byť sklamaný a hádzať flintu do žita je to najjednoduchšie, čo môže človek spraviť. Vždy sme však bojovali a bojujeme ďalej, aby nielen Košice, ale aj budúce podujatia priniesli viac ovocia.“
Okrem Jožka a Vlasta sa vo farbách L Racing predstavia tradične Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom (Peugeot 208 VTi R2), Ákos Tábori s Tamásom Kurtim (Citroën C2R2 Max) a Marek Špavelko s Milanom Strakom (Nissan Pulsar GTI-R). Vladimír Hanuš tentokrát súťaž vynechá kvôli dočasným zdravotným ťažkostiam.
Rovných 140 km tratí 11 rýchlostných skúšok Rally Košice rozdelených do dvoch etáp čaká na posádky už tento víkend 15. a 16. augusta.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk