Akosi sme si zvykli, že slovenská rally je sústredená prevažne na východnom Slovensku. Prešov, Lubeník, Tatry a Košice tvoria dve tretiny našich súťaží. Práve tu nájdete fanúšikov, ktorí vymenia letné vodné osvieženie za hluk motorov niekde hlboko v lesoch. Z východu pochádza tiež celá plejáda výborných jazdcov, ako aj ľudí, bez ktorých by tento šport fungoval len ťažko. V súčine posledných dvoch skupín je určite aj Dr. Vladimír Bánoci, ktorý sa už istotne teší na horúce miesto spolujazdca po boku hviezdneho Igora Drotára. Na rade je 41. Rally Košice.
V horúčavách bude ich „kreslo“ takou malou pecou, no vďaka domácej podpore sú obaja Prešovčania v Košiciach tak či tak „varení-pečení“. Igor naberá druhý dych, ktorý sa mu v tom vzduchu a v silnej konkurencii určite zíde. Košice prinesú dvojdňovú súťaž, pričom sobota začína tesne pred poludním a končí po siedmej večer. Posádky počas prvej etapy absolvujú 7 rýchlostných skúšok na 4 tratiach. Nedeľa ponúka síce iba dve trate (s dvomi prejazdmi) v Slanských vrchoch bližšie ku Prešovu, no svojím charakterom patria k tým najnáročnejším. „Opiná“ meria dokonca 24,35 km! Celková dĺžka 11 rýchlostných skúšok 41. Rally Košice je presne 140 km.
Igor Drotár: „Na Košice sa nesmierne teším, keďže sú takpovediac našou druhou domácou súťažou. Trate poznáme z predošlých ročníkov, sú rozmanité a náročné. Rovnako náročná je aj naša konkurencia, no práve to ma motivuje a teší. Radosť mi robí aj naše fantastické auto – Citroën DS3 WRC, na ktoré sa teším, ako aj na fanúšikov, ktorých je v tomto regióne veľmi veľa.“
Skutočné výsledky nie sú v rukách, sú v hlave: vaše tempo a nasadenie, psychická pohoda a sústredenie sa – všetko vzniká práve tam. Navyše rally je skutočne tímová práca – tandemový zoskok do priestoru, na konci ktorého tróni ručička stopiek. Nemôžem sa mýliť – veď „odhodlané“ stopky má na svojej prilbe nakreslené aj najväčší mág rally Sébastien Loeb.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk