Občas sa vám stane, že niektoré obdobia nevychádzajú presne podľa vašich plánov. V prípade Igora Drotára je to ale otázne: jeho kopcové Mitsubishi Lancer WRC možno zažíva vývojové ťažkosti, no s výsledkami môže byť napriek tomu pomerne spokojný. Dve druhé miesta na Jankovom Vŕšku v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu, ako aj v triede E1+2000, nie sú predsa na zahodenie.
Občas to tak jednoducho je. Nie vždy môžete mať v živote víťazné obdobia, na druhej strane si niekedy nevážime, čo máme. S odstupom času si však možno uvedomíme, aké šťastie nás v živote postretlo. Igor preteká v najvyšších kategóriách s nesmierne výkonnými strojmi a dosahuje výsledky, o ktorých sa nám len sníva. Problémy s podvozkom, s výdajom výkonu a ďalšie nedostatky na Jankovom Vŕšku síce netreba hádzať za hlavu, no ani množstvo trofejí a bodov, ktoré v posledných pretekoch na Ostrej Lúke môžu veľmi zavážiť.
Igor Drotár: „Tešil som sa na tento víkend, užil som si ho. Mali sme problémy s podvozkom, nevedeli sme nájsť to správne nastavenie. Ale napokon som bol vo výsledkoch vysoko: v rámci MSR v sobotu 2. miesto, v nedeľu tiež a v rámci FIA Zóny strednej Európy 3. priečka absolútne. To je úžasný výsledok, ktorému sa veľmi teším. Bol to víkend tvrdej, ťažkej práce, ale za ten výsledok vďačím aj športovému šťastiu. Vyzvať Ďodiho Béreša na súboj je ťažké, najmä keď sa spojí fabrická technika s výborným jazdcom. Navyše na takomto kopci, ktorý má vlastne charakter rýchlostnej skúšky rally. Je to úzke, uskákané, je tu veľa po sebe nadväzujúcich zákrut, meniace sa horizonty. Preto som sa prestal starať o prvé miesto a sústredil som sa na druhú priečku. Na suchu mi to nešlo, na vode zas hej, čo je pre mňa trochu záhada. Skúšal som rôzne štýly jazdenia, ale bol som z toho dosť zmätený, nevedel som sám, či idem dobre. Napokon to bolo dobré, takže musím byť rád, keďže sme tiež natiahli náskok na 2. mieste priebežného poradia.“
Kopce nie sú vôbec jednoduchá záležitosť. Vysoké výkony treba prenášať na asfalt vyrovnane a cez sofistikovaný podvozok, schopný znášať úskalia rôznych charakterov tratí a vysokého výkonu. Na rade je Rally Košice, ktorá sa v kalendári prekrýva s pretekmi do vrchu v Bosne a Hercegovine.
Igor Drotár: „Ďalší kopec vynecháme, pretože ideme Rally Košice. Uvidíme, ako dopadneme na Ostrej Lúke. Keby som skončil na 2. mieste, budem spokojný,“ dodal na záver legendárny Prešovčan. Všetko sa ukáže už čoskoro.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk