FIA Majstrovstvá zóny strednej Európy (FIA CEZ), Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, Majstrovstvá Poľska, k tomu ešte absolútne víťazstvo v triede najsilnejších kapotovaných vozidiel E1+2000 a rekord trate: to všetko si so sebou z Jankovho Vŕšku zobral talentovaný Jozef Béreš ml. s tímom L Racing.
Vypadnutie na Dobšinskom kopci motivovalo český Rexteam, aby na ďalšie preteky prišli s čo najdokonalejšou kopcovou Škodou Fabia. Veľká námaha materiálu je samozrejmá pre kopcové preteky. Inžinieri a mechanici preto nenechali nič na náhodu. Blíži sa koniec sezóny, preteky v Cazine sa vynechávajú a bodovať tak môžu už len na Ostrej Lúke. Víkend na Jankovom Vŕšku však nemohol dopadnúť lepšie: štyri ostré jazdy dvoch samostatne bodovaných dní priniesli Jožkovi Bérešovi a tímu L Racing množstvo bodov aj víťazných trofejí.
Jozef Béreš ml.: „Od prvého tréningu až do posledných pretekov všetko fungovalo tak, ako malo. Vylepšovali sme samozrejme aj nastavenia, aby auto šlo lepšie a lepšie. Nedeľa bola veľmi náročná najmä na psychiku a dážď z prvej jazdy znamenal lotériu s pneumatikami. Napokon sme obuli správne. Prvý aj druhý deň som vyhral absolútne, čím som si pripísal 50 cenných bodov. Teší ma tiež, že som prekonal traťový rekord a to už vo voľnom tréningu, no vylepšil som ho ešte v druhej sobotňajšej ostrej jazde.“
Nový rekord kapotovaných vozidiel na 3700-metrovej trate s 27 zákrutami znie: 1:51,290.
Manažér a pretekár tímu L Racing Ján Lipták si napriek zdravotným ťažkostiam odniesol dve víťazstvá v triede historikov HK2 na Toyote Celica.
Ján Lipták: „Víkend vyšiel dobre a potešila nás aj dobrá organizácia podujatia. Počasie si s nami trochu zahralo, no všetko dopadlo dobre. Chcel by som sa veľmi pekne poďakovať zdravotníkom pretekov, ktorí sa o mňa pekne postarali, keď som mal problémy s tlakom. Vďaka nim som mohol v nedeľu pretekať.“
Peťo Lipták sa teší z každých ďalších pretekov a jeho čoraz vyrovnanejšia jazda na Mitsubishi Lancer EVO IX priniesla svoje ovocie aj na Jankovom Vŕšku. Oproti minulému roku sa zrýchlil o približne 3 sekundy. Výsledkom je 6. a 5. miesto v triede E1+2000.
Peter Lipták: „Organizačne to bolo dobre zvládnuté a aj napriek veľkému počtu áut sa nič vážne nedialo. Jazdilo sa mi dobre a oproti minulému roku som sa zlepšil o nejaké 3 sekundy. Stále sú tam rezervy, no ide to čoraz lepšie.“
Poliak Roman Baran si za L Racing na kopcovom Renaulte Clio odniesol 4. a 2. miesto v triede E1-2000 a Norbert Tamáš si na VAZ 2101 odniesol 3. a 4. miesto v triede NP2-1600.
Ani nie dvojtýždňová prestávka delí preteky na Jankovom Vŕšku od predposledného (ak nie posledného) podujatia MSR v rally: 14.-16. august bude patriť tradičnej a obľúbenej Rally Košice.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk