Nijak inak ako prekliatie sa nedá nazvať smola, ktorú si po defektovom Prešove vybrali bratia Melichárekovci aj na práve skončenej Rallye Tatry.
V rámci štvrtého kola slovenského rally šampionátu sa súťažiaci presunuli do Popradu, aby si na najstaršej slovenskej rally súťaži zmerali vzájomne sily. Bratia Jaroslav a Erik Melichárekovci spoločne s Fordom Fiesta RS WRC išli do Popradu bojovať o najvyššie priečky. Po úvodnom teste, ktorý sa konal v piatok v noci na popradskom obchvate, prenocovala posádka Melico Racing Teamu s minimálnou stratou tri celých osem desatín sekundy na treťom mieste celkového poradia. Hneď ráno ich čakalo šesť meraných úsekov, na ktorých sa malo rozhodnúť o tom, kto v Poprade získa najväčší prídel bodov do celkového hodnotenia šampionátu. Už v prvom z nich si však Jaro s Erikom na svoje konto pripísali viac ako minútovú stratu.
„Mali sme to dobre rozbehnuté, auto fungovalo špičkovo a ja som sa tiež cítil dobre. V polovici úvodnej rýchlostnej skúšky sme však zase dostali defekt na pravé predné koleso. Samozrejme, že sme potom koleso, na ktorom už bol aj poškodený disk vymenili, no následujúcu rýchlostnú skúšku sme absolvovali s poškodeným riadením. Naša strata je už dosť výrazná a nevyzerá to s nami ružovo,“ opísal Jaro Melichárek dôvod veľkej časovej straty po prvej dvojici sobotňajších rýchlostných skúšok.
Po tomto momente sa darilo Jarovi s Erikom jazdiť neustále výborné časy, ale ani víťazstvo v predposlednom teste im už na takej krátkej súťaži akou bolia tohtoročná Rallye Tatry, nedokázal vyniesť lepšie umiestnenie ako štvrté miesto absolútneho poradia. „Nedá sa nič robiť. Som rád, že sa nám podarilo dojazdiť aspoň na štvrtom mieste a odviezť si domov nejaké body. V poslednej sekcii súťaže sme chceli zabojovať aspoň o druhé miesto celkového hodnotenia, pričom prvú z dvojice rýchlostných skúšok sme jasne vyhrali. Záverečnú rýchlostnú skúšku sme mali veľmi dobre rozbehnutú a aj by nám to bolo vyšlo, ale pár kilometrov pred cieľom sme museli doslova zastaviť na trati po tom, čo nám do cesty vbehla trojica traťových komisárov, ktorí vracali naspäť rozhodené pneumatiky a pásky po predchádzajúcom jazdcovi. Podarilo sa mi síce pred nimi na poslednú chvíľu zabrzdiť, ale otočilo ma a navyše mi zhasol motor. Stálo nás to viac ako dvadsať sekúnd, pričom sme pri tomto incidente prežili naozaj krušné chvíle, ktoré mohli dopadnúť podstatne horšie. Takéto veci by sa na trati nemali stávať. Pred nami sú v rámci tohtoročného šampionátu ešte tri bodované dni, v ktorých sa musíme pokúsiť urobiť maximum,“ doplnil v cieli 42.Rallye Tatry Jaro Melichárek.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný