Najstaršia slovenská rally súťaž začala v tomto roku pre XIQIO Rally Team výborne. Ako však súťaž pokračovala, na dvojicu posádok XIQIO Rally Teamu sa postupne začala valiť smola. Tá zapríčinila, že ani jedna z posádok košického tímu nakoniec na cieľovú rampu nedorazila.
Asi málokto zo slovenského XIQIO Rally Teamu by pred štvrtým kolom slovenského rally šampionátu čo i len tušil, že ani jedna z dvojice súťažných posádok cieľ neuvidí. Hlavne po tom, čo súťaž začala pre košický rally tím viac ako dobre. Po výbornom výkone v prvom meranom úseku figurovala posádka Škody Fabia WRC, Tomáš Ondrej – Adam Gömöri na štvrtom mieste absolútneho poradia a druhá posádka, v zložení Tibor Cserhalmi – Peter Vejačka jazdiaca na Mitsubishi Lancer EVO IX, na deviatej priečke absolútneho poradia, pričom jej zároveň patrila aj vedúca pozícia v triede 3. Zvrat nastal už v prvej sekcii druhého dňa, keď Tiborovi Cserhalmimu prestal fungovať stredový diferenciál Mitsubishi. „Asi v polovici prvej rýchlostky sme začali cítiť, že sa niečo s autom deje. Bolo jasné, že nefungujú diferenciály, auto začalo zle brzdiť. Na druhom teste sa to už úplne potvrdilo, odišiel nám medzi nápravový diferenciál. Bez neho je s autom veľmi ťažké zabrzdiť, či zatočiť. Sme radi že sme došli do servisu, mechanici ho teraz menia a my ideme ďalej,“ opísal technické problémy Tibor Cserhalmi. Napriek výmene však, sa Tibor s Petrom v súťaži dlho nezohriali, keď v piatom teste museli Mitsubishi úplne odstaviť.
Do súťaže, ako sme už spomínali veľmi dobre odštartoval Tomáš s Adamom na Škode Fabia WRC. Po piatkovom štvrtom mieste sa im v priebehu prvých sobotných testov podarilo prebojovať na druhé miesto absolútneho poradia. V piatom teste však dojazdili so stratou takmer štyridsať sekúnd na trinástom mieste. To ich samozrejme posunulo v celkovom poradí o priečku nižšie. „Máme ulomenú poloos. Našťastie je teraz pred nami servis a tam to mechanici vymenia. Máme stratu na druhé miesto absolútneho poradia necelých jedenásť sekúnd, čo by sa nám mohlo podariť v poslednej dvojici rýchlostných skúšok dotiahnuť. Určite sa budeme snažiť ako to najlepšie pôjde,“ vysvetlil dôvod časovej straty Tomáš Ondrej v cieli piateho testu.
Ako Tomáš povedal, tak sa aj stalo a v predposlednej rýchlostnej skúške na konkurenciu stiahol viac ako dva a pol sekundy. V poslednom teste mal v pláne zaútočiť, tu sa im však na Škode Fabia WRC utrhol mínusový kábel napájania, po čom samozrejme nasledovalo odstúpenie zo súťaže.
Z tohto vývoja situácie samozrejme nebol dvakrát nadšený ani manažér XIQIO Rally Teamu, Marián Mičák: „Už sa mi to podarilo rozdýchať, ale v prvom momente som myslel, že ma šľak trafí. Obe naše posádky mali súťaž veľmi dobre rozbehnutú, Tibor s Petrom mohli navyše už v Poprade predčasne získať majstrovský titul v triede 3 a Tomáš s Adamom mali na dosah historické umiestnenie. Čo narobíme, aj o fungujúcej, či nefungujúcej technike je rally šport. Čaká nás domáca Rally Košice a tu musíme skúsiť poriadne zabojovať. Napriek všetkému čo sa udialo, by som chcel obom posádkam poďakovať za výborný výkon, za štrajkujúcu techniku oni nemôžu. A samozrejme moja vďaka patrí aj partnerom, ktorí stoja pri našom tíme.“
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný