Pred poslednou rýchlostnou skúškou tohtoročnej Rallye Tatry patrilo piate miesto absolútneho poradia posádke KL Racing Rally Teamu. Po nej sa na cieľovej rampe tešili z vytúženého bronzu.
Na štart 42.Rallye Tatry postavil slovenský KL Racing Rally Team dvojicu súťažných posádok. Prvou z nich bola posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner , ktorá do prvej rýchlostnej skúšky, mestského okruhu v Poprade vyštartovala v podstate s úderom polnoci. Bolo z toho siedme miesto priebežného poradia a po dvanásť kilometrovom rozohriatí nasledoval vytúžený spánok. Ten trval síce iba krátko, zdalo sa však, že to mladej posádke absolútne nevadilo. Už v prvom meranom teste sobotňajšej etapy totiž dosiahla posádka KL Racing Rally Teamu na štvrté miesto celkového poradia. Po tomto skvelom úvode si v ďalších štyroch rýchlostných skúškach na svoje konto Kuko s Radom pripísali umiestnenia od piateho do siedmeho miesta. To však stačilo „iba“ na piate miesto absolútneho poradia pred posledným testom. V ňom dojazdila posádka bielo-červeného Subaru na treťom mieste, čo v konečnom dôsledku stačilo na na tretie miesto celkového poradia v cieli 42.Rallye Tatry a zároveň aj druhé miesto v triede 11. Pri pohľade na stupne víťazov bolo navyše jasné, že posádka KL Racing Teamu je naviac aj najrýchlejšou slovenskou posádkou na tohtoročnej Rallye Tatry. „Bola to neskutočne napínavá, ale zároveň aj namáhavá súťaž. Pred poslednou sekciou sme obuli dve nové pneumatiky a išli do toho naplno. Mali sme asi päť kríz, ktoré sa nám našťastie podarilo zvládnuť. Sme v cieli, podarilo sa to a sme neskutočne šťastný že sa nám podarilo vydriapať až na pódiové umiestnenie,“ opísal dianie na trati Tomáš Kukučka.
Radosťou doslova sršal aj jeho spolujazdec Radovan Mozner mladší: „Je to najlepší výsledok, aký som doteraz zažil. Pre mňa je totiž tretie miesto viac ako víťazstvo v triede. Som rád, že sa nám to podarilo, na trati bolo totiž vyťahaného strašne veľa štrku, šotoliny a rôznych nečistôt. V niektorých zákrutách dokonca boli vyťahané pneumatiky, ktorým sme sa museli vyhýbať. Pritom všetkom sa išlo neskutočne rýchle tempo, pri ktorom stačilo malé zaváhanie a všetko mohlo dopadnúť inak.“
Rovnako dobre v rámci 42.Rallye Tatry obstála aj druhá posádka KL Racing Rally Teamu, Pavol Cireň – Marek Podobník, ktorá štartovala s vozidlom Renault Clio RS. Po veľmi peknej a rýchlej jazde si postupne Paľo s Marekom vybojovali viac ako jeden a pol minútový náskok pred ich prenasledovateľmi. Podstatnú časť z neho však nakoniec minuli v poslednom teste kvôli drobnej technickej poruche. Viac nám o tom povedal Pavol Cireň: „Už od začiatku bolo jasné, že na poľskú posádku, ktorá nakoniec aj našu triedu 8 vyhrala nemáme. Zamerali sme sa preto na zisk druhého miesta, čo sa nakoniec aj podarilo. Pred našimi prenasledovateľmi sme mali viac ako jeden a pol minútový náskok. V poslednom teste nám približne po päťsto metroch po štarte stratilo auto výkon a prestali fungovať niektoré veci vrátane servoriadenia. Samozrejme, že sme po dohode so spolujazdcom Marekom Podobníkom sme sa rozhodli absolvovať ju v pomalom tempe, čo sme si vďaka vopred vybudovanému náskoku mohli dovoliť.“
Okrem spokojných súťažných posádok, ktoré si domov odviezli krásne poháre za výborné umiestnenia, bol samozrejme s ich výkonom spokojný aj manažér KL Racing Teamu Marek Lokaj: „Výborná, poriadne napínavá súťaž. Rozhodovalo sa až v samom závere, pričom bolo fantastické sledovať ako si posádky medzi sebou menia jednotlivé pozície absolútneho poradia. Pre nás to dopadlo perfektne, za čo som samozrejme vďačný. Dúfam, že podobný scenár bude mať o tri týždne aj Rally Košice na ktorú sa už všetci náramne tešíme.“
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný