Najhoršia je chvíľa, keď už, už máte našliapnuté na víťazstvo a v jednom momente sa všetko skazí. Presne takú chvíľu zažil Juraj Keszi na predposlednom teste 42. Rallye Tatry.
„Pred poslednou sekciou súťaže, ktorá v sebe zahŕňala dvojicu rýchlostných skúšok, sme spoločne s Paľom Helméczym a našim Seatom Leon TDi, figurovali na druhom mieste v triede 8. Naša strata na vedúcu priečku bola však iba deväť desatín sekundy. Po výmene homokinetického kĺbu v servisnej zóne sme si s Palim povedali, že skúsime zatiahnuť a vyhrať. Do rýchlostnej skúšky sme nastupovali v dobrej nálade, čo bolo vidno aj na našej jazde, ktorá bola dostatočne rýchla a bez jedinej chybičky. Všetko išlo dobre až do chvíle, keď sme asi jeden a pol kilometra pred cieľom nedostali defekt. Keďže sa nám jednalo o víťazstvo, naše rozhodnutie bolo jednoznačné, dojazd na prázdnej pneumatike. Toto rozhodnutie sa však v cieli rýchlostnej skúšky ukázalo ako nie celkom správne, po výmene pneumatiky sme totiž zistili, že pri jazde na defekte nám praskla poloos a poruchu už hlásila aj prevodovka. Nedalo sa nič iné urobiť, ako odovzdať jazdný výkaz a zavolať mechanikov s vozíkom,“ opísal tatranskú smolu Juraj Keszi.
Druhá posádka reprezentujúca Kesko Racing Team, František Fusko a jeho nový spolujazdec Milan Straka sa divákom predviedli v Poprade na Škode Fabia TDi. Po dobrom výkone, pri ktorom veľmi neriskovali, ale snažili sa skôr o zozbieranie dostatočného počtu bodov do hodnotenia seriálu, im v cieli patrila tretia priečka v triede 5. „U nás všetko fungovalo bez problémov. S Milanom, ktorý zaskočil v Poprade za Pištíka sa mi išlo veľmi dobre. Je vidno, že Milan už čo to v súťažnom aute odsedel. Som rád, že sa nám podarilo dôjsť až do cieľa a získať potrebné body,“ doplnil rozprávanie jazdcov Kesko Racing Teamu František Fusko.
Dvojicu posádok Kesko Racing Teamu budú mať možnosť diváci sledovať opäť na rally tratiach už o dva týždne, konkrétne na Rally Košice. Medzitým však tím absolvuje jedno kopcové podujatie, ale o tom sa dozviete zo samostatnej správy.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný