Napriek vypadnutiu Jozefa Béreša ml. prišli do cieľa víkendovej Rally Tatry úspešne dve posádky tímu L Racing: Vlasto Majerčák suverénne vyhral triedu 3 a Tomáš Fusko zaknihoval 3. miesto v triede 6. Úspešne zdolať Tatry si vyžaduje dávku šťastia. Aj víťazi by sa bez požehnania šťasteny nedostali do cieľa, no daň z rýchlosti si vypýtala svoje u viacerých posádok.
„Kráľovstvo letísk a retardérov“ sa po dvoch rokoch vrátilo späť pod panorámu tatranských končiarov. Minuloročné technické a zaujímavé skúšky (Bijacovce a Uloža) nahradili tentokrát trate s „letiskovým“ charakterom a množstvom náročných šikán a pomalých šotolinových úsekov (Šuňava a Sp. Bystré).
Po celoročných starostiach s Mini John Cooper Works WRC nepriniesli tímu L Racing úľavu od problémov ani Tatry. Pre Jožka Béreša ml., jeho spolujazdca Zoltána Répása, ale aj celý L Racing boli tatranské technické problémy len ďalšou frustrujúcou epizódou. V motoršporte musia byť aj zlé obdobia, aby mohli prísť tie dobré. Sezóna sa možno blíži k svojmu záveru, no hádzať rukavicu do ringu nie je v náture usilovných mužov a žien tímu L Racing.
Vlasto Majerčák s Miškou Vejačkovou doviedli svoje Mitsubishi Lancer EVO IX na prvé miesto v triede 3 a Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom si na Peugeote 208 VTi R2 z Tatier odniesli skvelé tretie miesto v rovnako silnej triede 6. Okrem Bérešovcov si tatranskí škriatkovia zahrali neférovú hru aj s ďalšími posádkami L Racingu. Cieľovú rampu nevideli ani Vladimír Hanuš/Slavomír Harabín (Mitsubishi Lancer EVO X), Ákos Tábori/Tamás Kurti (Citroën C2R2 Max) a obaja „historici“ Pavol Kravárik/Miroslav Reľovský (VW Golf 1 GTI) so Štefanom Vancíkom/Jánom Pavlíkom (FIAT 127).
Jozef Béreš ml.: „Na Tatry bude lepšie čo najskôr zabudnúť. Auto fungovalo len na piatkovom mestskom okruhu. V sobotu som na prvej skúške nevedel naštartovať. Vypol som, počkal a potom to už išlo. Na druhej skúške som hneď po štarte dostal defekt, no nechcel som ho meniť, pretože by som stratil viac ako minútu. S defektom by však strata bola tiež veľká. Napokon som koleso predsa len vymenil za 1,5 minúty. Na záver našej smoly odišla napokon vysokotlaková benzínová pumpa. Mali sme už takú časovú stratu, že sme po piatej rýchlostnej skúške auto radšej odstavili.“
Vlastimil Majerčák: „Po športovej stránke sme si skvele zasúťažili v silnej konkurencii. S úvodnou mestskou skúškou sme stratili nejaké tri sekundy, no v sobotu sme zvýšili tempo a vyhrali takmer všetky skúšky. Po organizačnej stránke som bol veľmi sklamaný. Na nočnej mestskej skúške im nevychádzal časový harmonogram a museli sme pred štartom čakať na okruhu celú hodinu. Za ten čas vychladlo auto aj pneumatiky. V sobotu nás čakali letiská s retardérmi, ktoré keď niekto rozstrelil, nebolo jasné, kadiaľ treba ísť. Myslím si, že minuloročné trate boli oveľa lepšie.“
Pre manažéra tímu L Racing Jána Liptáka mali Tatry opäť sladko-trpkú príchuť. Posledné, na čo je čas, je plakať nad rozliatym mliekom. Na rade je totiž Jankov Vŕšok pri Uhrovci, kde sa opäť predstaví tradičná zostava Béreš ml./J. Lipták/P. Lipták. Spolu s nimi pod vlajkou L Racing aj Poliak Roman Baran (Renault Clio, tr. E1-2000) a Norbert Tamáš (VAZ 2101, tr. NP2-1600).
Ján Lipták: „Po Rally Tatry môžeme byť v tíme opäť spokojní a nespokojní zároveň. Organizačné nedostatky a výber tratí nás samozrejme netrápia toľko, ako vypadnutie Jožka so Zoltánom. Problémy s Mini nemajú konca a priznávam, že to nebola vôbec dobrá kúpa. Chceme však dokončiť sezónu čo najlepšie a zabojovať do konca. Budúcnosť je otvorená. Teraz nás čaká ďalší víkend na pretekoch, čo má od predstavy ideálneho leta naozaj ďaleko. Takýto strelený kalendár kopcov a rally nemá obdobu hádam nikde na svete.“
Jozef Béreš ml.: „Jankov Vŕšok je pekný kopec a teším sa opäť na Škodu Fabia. Rexteam urobil všetko, aby odstránil poruchu z Dobšinej. Ak auto zafunguje, verím, že príde aj dobrý výsledok. Do konca sezóny nám ostávajú ešte dva kopce, keďže Cazin vynechávame kvôli Rally Košice. Najdôležitejšie je teraz zabodovať; v šampionáte síce vedieme, no už si nemôžeme dovoliť žiadne zaváhanie.“
Peter Lipták: „Jankov Vŕšok má pre mňa špeciálnu atmosféru, lebo to bol môj úplne prvý kopec. Na tento víkend sa preto veľmi teším. Nikdy nás nesklamal ani skvelou atmosférou a krásnymi pretekmi.“
Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu teda pokračujú už tento víkend na Jankovom Vŕšku. Tím L Racing tak tretím pretekárskym víkendom po sebe definuje nanovo výraz „nonstop“…
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk