Za účasti primátor Dobšiny, Jána Slováka, primátora Rožňavy Pavla Burdigu, vedúceho odboru dopravy KSK, Ladislava Olexu, ako aj čestného riaditeľa pretekov, Vlastimila Majerčáka st. prebehol v nedeľu dopoludnia slávnostný štart pretekov 32.ročníka Dobšinského kopca, ktorý sa zároveň po štvrtýkrát jazdí aj ako súčasť ME pretekov automobilov do vrchu.
V prvej jazde bol podľa očakávania absolútne najrýchlejší Čech Miloš Beneš (Osella FA30) pred monopostom Fausta Bormolinoho (Reynard K02) a nováčikom na tejto trati, Luxemburčanom Davidom Hauserom (Wolf GB08F1).
Najrýchlejším spomedzi Slovákov bol Igor Drotár (Mitsubishi Lancer WRC) potom, čo jeho najväčší súper v boji o kopcový primát, Ďodi Béreš pre poruchu prvú jazdu nedokončil a musel z pretekov odstúpiť. Ako sme neskôr zistili, príčinou bola uvoľnená hadica od turba, ktorá Ďodiho Fabiu potrápila už včera.
„Išlo sa mi dobre,“ povedal Igor Drotár po prvej jazde. „Trochu ma zamrzelo, keď som videl stáť mimo trať môjho rivala Jožka Béreša, pretože som sa tešil na priamy súboj. Takto som trochu stratil motiváciu a ďalšiu časť som už nešiel s extrémnym nasadením, ale takticky som došiel do cieľa. Druhú jazdu obujem staršie gumy a pôjdem na istotu, pretože pred druhým pilotom mám veľký náskok.“
Druhým najrýchlejším Slovákom sa tak stal Janko Miloň, ktorý sa oproti včerajšiemu času výrazne zlepšil a konečne ukázal, čo jeho Škoda Fabia WRC naozaj dokáže. „Trať je po včerajšej prietrži výborne pripravená. Na trati bol jeden olej, ktorý však bol ošetrený a nerobil problém. Zlepšujem sa stále, aj keď moje auto je asi o pol sekundy na kilometer pomalšie ako Igorove (Drotár), čo sa prejavuje v maximálkach (mne to ide 216 km/h, jemu 237 km/h). Do druhej jazdy si želám, udržať pozície, neurobiť chybu a nech technika vydrží. S druhým miestom v slovenskom majstráku som maximálne spokojný.“
Tretím Slovákom je Vlasto Majerčák (Mitsubishi Lancer), ktorý zároveň zajazdil druhý najlepší čas v Skupine N. Na druhej strane jeho doterajší rekord v tejto skupine dokázal tesne pokoriť Macedónčan Igor Stefanovski (Mitsubishi Lancer). Tento súboj je však otvorený a domáci pretekár sa v druhej jazde pokúsi presunúť rekord trate Skupiny N znova na svoju stranu. „Macedónec bol v prvom kole lepší,“ chlapsky priznal Vlasto. „No ani môj čas nie je zlý, ale nebol top. Takže som stratil svoj rekord. Auto bolo nedotáčavé a museli sme do druhej jazdy pritvrdiť nastavenie. Verím, že to autu pomôže a budem schopný znova zaútočiť na rekord.“
A ako to videl Igor Stefanovski? „Preteky sa pre mňa vyvíjajú výborné. Prvá jazda sa mi excelentne vydarila. Vlani sme mali problém s prevodovkou, no tento rok to šľape ako hodinky. S časom som spokojný. Auto je bezproblémové. Musím vzdať hold usporiadateľom za perfektne pripravenú trať. Chodím sem rád. Áno, registrujem vylepšenie „N“ rekordu, ale to pre mňa nie je najdôležitejšie. Cieľom je získať čo najviac bodov do absolútneho poradia v Kategórii 1.“ Dodajme, že Igor je v tejto kategórii zatiaľ európskym lídrom.
Preteky pokračujú druhou jazdou podľa harmonogramu o 13.30 hod. Počasie vyzerá nádejne a my sa budeme tešiť na ďalšie preťahovanie sa pretekárov s časom.
Ľuboš Kašický
Tlačové stredisko DK 2015
Foto: ForzaFerrari.sk