Štvorica jazdcov reprezentujúcich Slovak National Hillclimb Team sa na podujatie Slovakia Baba 2015 nielenže veľmi tešila, ale ich aj poriadne zamestnalo.
Posledné týždne boli v Slovak National Hillclimb Teame veľmi hektické. Okrem štartov v rámci iných kopcových podujatí, práve ich plecia ťažila príprava podujatia, ktoré na Pezinskej Babe odštartovalo po dlhých piatich rokoch. „Nebolo to ľahké. Ak by pri nás nestáli kamaráti, ale aj ľudia z Bratislavského samosprávneho kraja, ktorí nám neskutočným spôsobom pomáhali, nepodarilo by sa nám preteky odštartovať. Organizácia motoristického podujatia je vždy ťažká, no rozbiehať niečo po piatich rokoch je stokrát ťažšie. Podarilo sa a my sme azda najšťastnejší ľudia na svete,“ opísal prípravu podujatia Slovakia Baba 2015 šéf Slovak National Hillclimb Teamu, Peter Ambrúz.
Okrem už spomínaných organizačných povinností sa celá štvorica zároveň predstavila aj v úlohe jazdcov a postavila sa na štart pretekov. Poďme sa preto pozrieť ako sa jednotlivým členom Slovak National Hillclimb Teamu na Pezinskej Babe darilo.
Víťazstvo v triede A+2000, ale aj skupine A a navyše piate miesto absolútneho poradia si v rámci slovenských majstrovstiev zo Slovakia Baba 2015 odviezol Peter Jureňa, ktorý sa divákom predstavil v spolupráci s Mitsubishi Lancer EVO IX. „Pre mňa je Pezinská Baba dokonalou srdcovkou. Je to totiž prvý kopec ktorý som v mojej pretekárskej kariére išiel a bolo to v roku 1994 s Fordom Fiesta. Od tej doby som tento kopec nevynechal. Tunajšiu trať beriem ako moju domácu a som rád, že aj v tomto roku sa mi tu darilo,“ vyjadril svoj vzťah k tunajšej trati Peter Jureňa.
Iba o priečku nižšie v celkovom poradí, čiže na šiestom mieste, ale rovnako s víťazstvom v triede, v tomto prípade však E1-2000, dojazdil Peter Ambrúz na vozidle Vauxhall Vectra ST: „Jazdiť a organizovať podujatie spolu veľmi nejde, ale podarilo sa. Potreboval som body, tie som získal a som spokojný. Všetko fungovalo ako malo a to je podstatné.“
Petrovi Florekovi, ktorý už druhé preteky odjazdil s bolesťami chrbta, ktoré pramenia z porušenej platničky patrilo spoločne s vozidlom Nissan 350Z daviate miesto celkového slovenského poradia. Peter bol však spokojný: „Ja som spokojný. Hlavne čo ma teší je to, že sa opäť po piatich rokoch podarilo odštartovať preteky na Pezinskej Babe. To je podstatnejšie ako môj aktuálny výkon.“
Posledným jazdcom Slovak National Hillclimb Teamu na Pezinskej Babe bol v tomto roku Sergej Škarpíšek. Sergia sme na pretekoch pritom sledovali v tomto roku prvýkrát. Samozrejme, všetko sa dialo v spolupráci s jeho Oplom Astra GSI Turbo. „Som v cieli a to je podstatné. Som neskutočne unavený, ale zároveň šťastný, že to máme za sebou. Teraz si treba oddýchnuť a pomaly premýšľať o budúcoročných pretekoch,“ zhodnotil záverom Sergej Škarpíšek.
Na oddych a regeneráciu síl však, rovnako ako ostatní kopciari, ani jazdci Slovak National Hillclimb Teamu nebudú mať príliš veľa času, keďže už o dva týždne po Pezinskej Babe štartujú na Dobšinskom kopci.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný