Pezinská Baba patrila k najväčším stáliciam pretekov automobilov do vrchu a po dlhé roky niesla status Majstrovstiev Európy. Uplynulý víkend sa po päťročnej odmlke vrátila do kopcového kalendára MSR PAV. Horúci vzduch a rozpálený asfalt priniesol hneď niekoľko horúcich výsledkov pre tím L Racing z Krásnohorského Podhradia: dve víťazstvá v triede, ako aj najväčší pohár za traťový rekord a absolútne víťazstvo v rámci majstrovstiev Slovenska.
Pezinská Baba by pokojne mohla niesť titul „Grand Prix“, čiže Veľká cena: práve ten najväčší pohár si so sebou odniesol Jozef Béreš ml. Za volantom kopcovej Škody Fabie z dielne špecialistov Rexteam preletel rozpálenú Babu tak, že si na konci ostrých jázd pripísal čas 2:12,347, čo je nový traťový rekord kapotovaných vozidiel. V absolútnom poradí vyše 180 prihlásených jazdcov mu ušiel len Dušan Nevěřil na superrýchlom prototype Norma M20FC. V rámci slovenského šampionátu však súboje s Igorom Drotárom pokračujú ďalej.
Jozef Béreš ml.: „Som rád, že sa preteky na Pezinskej Babe konali, keďže na Slovensku máme stále menej podujatí. Počul som, že vozovka je v zlom stave. No keď som tam prišiel, zistil som, že to vôbec nie je také dramatické. Hrbolce môžu robiť problém nízkym prototypom a formulám, no naším kapotovaným autám to neprekáža. Na Šternberku sme nenabehali s týmto autom veľa kilometrov a tešil som sa, že sa konečne viac povozím. Aj keď som dobre nepoznal auto, hneď v prvom tréningu som zajazdil čas 2:14. V druhom tréningu sme vymenili typ pneumatík a zhoršil som sa o sekundu, takže sme sa napokon vrátili k pôvodnému obutiu. Zajazdil som čas 2:12 a vyhral tak svoju triedu E1+2000, ako aj celkové poradie v rámci MSR. Najviac ma potešilo, keď mi oznámili, že som zlomil traťový rekord. Lepšie to ani nemohlo dopadnúť.“
Triedu historikov (HK2) vyhral manažér a jazdec tímu Ján Lipták, ktorý s Toyotou Celica ST165 GT4 vybehol kopec s najlepším časom 2:36,761.
Ján Lipták: „Som rád, že sme sa vrátili na Pezinskú Babu, je to pekný kopec. Pre náš tím to dopadlo celkom dobre. Jožko navyše spravil traťový rekord v kapotovaných autách. Ja som v historikoch skončil tiež na prvom mieste, čo ma teší. Peter preteky dokončil a postupne sa zrýchľoval, i keď auto nebolo stopercentné.“
Do tretice všetko dobré: Peter Lipták má za sebou rozpačitú polovicu kopcovej sezóny. Jeho Mitsubishi Lancer EVO IX od začiatku roka akosi neposlúcha. Aj vďaka tomu si Peter stále hľadá svoju cestu za volantom vozidla najsilnejšej triedy E1+2000. Pezinskú babu však dokončil a jeho tempo pomaly, no isto rastie.
Peter Lipták: „Som rád, že sa Baba vrátila. Prognózy o zlom povrchu neboli naplnené, aspoň naše plechové autá to zvládali slušne. Žiaľ, nemám tento rok najazdených veľa kilometrov a rovnako som na seba nahnevaný, že stále nie som v dobrej jazdeckej kondícii. Napriek tomu som sa postupne zlepšil o nejakých 7-8 sekúnd za celý víkend, no ešte to potrvá, kým sa moje tempo vráti do starých koľají. Postupne ma to však začína baviť, čo je asi to najdôležitejšie.“
Najbližšie preteky tímu L Racing nebudú ďaleko od ich domova: slovenské aj medzinárodné tímy odštartujú 18. a 19. júla na Majstrovstvách Európy v Dobšinej.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi