Na Pezinskej babe máme za sebou prvý tréningový deň. Podľa očakávania bola najrýchlejšia placatá Norma M20 FC Čecha Dušana Nevěřila s jediným časom pod dve minúty a desať sekúnd. Druhý najrýchlejší čas dňa vyjazdil nakoniec Rakúšan na Forde Escort Cosworth, ktorý len o necelú desatinu sekundy odsunul na tretie miesto nášho Ďodiho Béreša so Škodou Fabia WRC.
V slovenskom majstráku bol druhý najrýchlejší za Bérešom Igor Drotár a Mitsubishi Lancer WRC. Obaja slovenskí kohúti, bojujúci o kopcový titul, sa už v druhej jazde nezlepšili a hlavne si otestovali potrebné nastavenia. Iba o deväť tisícin sekundy si v druhom voľnom tréningu zlepšil čas Janko Miloň na svojej Škode Fabii WRC, ktorý bol tretím najrýchlejším Slovákom. Skúsený Peter Jureňa pretlačil svojho Lancera Evo IX nakoniec na štvrtý najrýchlejší slovenský čas. „Pôvodne som tu chcel štartovať so svojim Escortom, ale náhradné diely prišli až tesne pred pretekmi a nestihli sme už absolvovať testovanie a nič riskovať. Takže som s Escortom na „Babe“ jazdil iba ako predjazdec v Mavericku. Na aute treba ešte popracovať. Treba doladiť podvozok a technici ešte riešia mapovanie motora. Hneď ako sa nám ho podarí pripraviť, tak s ním budem štartovať na najbližších pretekoch. Uvidíme, či už to bude Dobšiná, či Jankov vršok.“ prezradil nám Peter.
Dobrou správou pre všetkých fanúšikov, ktorí sa v nedeľu chystajú na šieste podujatie sezóny Pretekov automobilov do vrchu na Pezinskej babe je skutočnosť, že sa nám schyľuje k ďalšiemu dramatickému preťahovaniu sa o desatiny medzi Drotárom a Bérešom. Kto z nich bude mať nakoniec navrch a zoberie najviac cenných bodov do boja o titul?
„Igor má výkonnejšie auto ako ja. Moja Fabia je síce slabšie, no vyrobená továrenskými inžiniermi a preto lepšie funguje na trati, ako jeho Mitsubishi. Tým sa kompenzuje výkonnostný rozdiel. Od začiatku sezóny máme veľmi pekný tesný súboj, keď sa naťahujeme neraz o desatiny sekundy. Obaja to užívame a myslím si, že s nami aj fanúšikovia tohto športu,“ úprimne sa vyznal Jozef Béreš ml.
Igor je podobného názoru. „Ďodi má síce o niekoľko desiatok koní menej, ale je zasa aj o sto kíl ľahší. Ak by sme to brali v pomere výkon/váha, tak sme na tom približne rovnako. Ja mám auto v podstate urobené doma. Jeho auto vyvinuli inžinieri vo fabrike na podvozku úspešnej S2000-ky a k tomu má ešte pridaný silnejší motor.“ Aj týmto poodhalením drobností zo zákulisia bude preto zaujímavé sledovať ostré nedeľňajšie jazdy, ktoré začínajú o 10.00 hod.
Rovnako, ako v sobotu, však program bude aj v nedeľu otvárať český Maverick Rescue Euro Cup už o 8.15 hod. Na štarte je tu až 70 áut a dnes bol najrýchlejší Martin Trojek s Ligierom JS49. Najvážnejšiu haváriu voľných tréningov mal však jeden z českých pilotov tohto Cupu. V prvom voľnom tréningu vážne havaroval Richard Maixner na Mitshubishi. Český pilot zostal po havárii v nemocničnom ošetrení.
Povedali po prvej jazde.
V prvej tréningovej jazde na Slovakia Baba 2015 zajazdil najlepší čas Čech Dušan Nevěřil na svojej placatej Norme M20 FC. Nás však zaujíma hlavne dianie v slovenskom majstráku, kde bol najrýchlejší Jozef Béreš ml. pred Igorom Drotárom a Jankom Miloňom. Zaujímavé je však, že Ďodiho vydarený čas je hneď druhý za rýchlou plackou. Ako sa mu išlo?
Jozef Béreš mladší
„Na trať som bol veľmi zvedavý, lebo sa rozprávalo, že je rozbitá. Počas piatkovej obhliadky som však videl, že to až také zlé nie je. Hlavne pre nás pre plecháčov. Trochu ľutujem tých, ktorí jazdia na formulkách, lebo na tých vlnách šúchajú spodkom. V aute som nesedel už od Štenbergu a preto som dnes v prvom tréningu chcel hlavne oťuknúť auto, ako sa bude správať. Čas nám na moje prekvapenie vyšiel celkom pekný, no vieme, že tréningové časy sú len orientačné a každý sa ešte zrýchli. Uvidíme, čo ukáže druhá jazda.“
A ako sa darilo jeho najväčšiemu rivalovi, Igorovi Drotárovi, s ktorým počas celej sezóny zvádzajú nádherné tesné súboje?
Igor Drotár
„Čakal som, že trať bude v horšom stave. Nie je síce v ideálnom stave, ale dá sa jazdiť rýchlo. Z auta mám zatiaľ dobrý pocit. Všetko funguje, no po skúsenostiach som sa trochu obával, aby sa niečo nepokazilo. Tréning som išiel na starých pneumatikách a myslím, že celkom svižne. Išiel som bez ALS, čo mi v ostrých jazdách tiež pomôže. Takže som celkom spokojný aj s autom, aj s traťou aj s výsledkom.“
Tretí v sezóne jazdí s vlaňajšou Drotárovou Fabiou Janko Miloň. Pezinsku babu však nepozná a preto nás zaujímalo, ako ju vidí on.
Jan Miloň
„Ja túto trať nepoznám a tak sa trochu ešte hľadám. Priznám, že mi veľmi nesedí. Ale trať je inak pekná a rýchla. Auto je super, akurát máme problém s radením na volante a prevodovkou. Ono to ide, ale vydáva nejaké divné zvuky. Po druhom tréningu prevodovku asi vymeníme.“
Úplne v inej pozícii je na „Babe“ skúsený Peter Jureňa.
Peter Jureňa
„Cítim sa tu ako doma. Veď som tu jazdil vlastne od roku 1994 až do roku 2010. Aj po rokoch poznám každý detail trate, ktorá sa vôbec nezmenila. Možno je niekde hrbatejšia, no keďže mám vlastne rely auto Skupiny N, tak s tým nemám žiadne problémy. Dúfam, že v „A-čku“ by som mohol atakovať prvé miesto. Celkové umiestnenie si to netrúfam odhadnúť, lebo sú tu o dvesto koní silnejšie autá a na dlhých rovinkách to môžu využiť. Keby to bolo viacej technické, tak by som sa s nimi viacej snažil pobiť. Ale ešte uvidíme.“
Zaujímavý je aj výsledok Ota Hrobu, ktorý so svojim 1,6-kovým Citroenom Saxo statočne drží prvú desiatku v triede do 2000 cc.
Oto Hroba
„Naše auto Citroen Saxo 1.6 je úplne novo postavené. Je to pre neho premiérová sezóna. Baba sú pre neho vlastne len piate preteky. Urobili sme ho z nášho pôvodného Saxa, ktoré si možno ešte pamätáte. To bolo tiež rýchle Saxo, ale teraz sme ho ešte dokázali o nejaké sekundy zrýchliť. Pripravuje nám ho pán Ruisl, ktorý je špičkový mechanik a auto dokáže vycibriť úplne na maximum. Takže po technickej stránke nemáme žiadne problémy. Zatiaľ som preto s víkendom spokojný. Trochu som mal problém zapamätať si trať, lebo sme tu prvýkrát, ale inak žiadny problém. Výsledkové ambície nemám, no určite sa posnažím urobiť čo najlepší výsledok v Triede do 2000.“
Zdroj: TS BABA 2015 / Foto: forzaferrari.sk