Mário Csente s Petrom Těšínskym v rámci VII. Rally Lubeník vyskúšali na vlastnej koži prvýkrát vozidlo špecifikácie WRC. Žiaľ, iba krátko.
Sezóna Majstrovstiev Slovenska v rally 2015 sa pre Subaru Komárno Rally Team začala vyvíjať veľmi dobre, keď počas prvého bodovaného dňa na Rally Eger dosiahli Tomáš „Srnka“ Ondrej s Petrom Těšínskym na víťazstvo v triede 3. Už nasledujúci deň však museli zo súťaže odstúpiť z dôvodu predratých elektrických káblov po defekte. Chuť do ďalieho vývoja šampionátu si Subaru Komárno chcelo urobiť na Rally Prešov. Ani tu, žiaľ, im nebolo súdené dôjsť až do cieľa z dôvodu striekajúceho benzínu z nádrže, pričom posádka Ondrej – Těšínsky opäť odstupovali zo súťaže z vedúcej priečky v triede. Na Rally Lubeník prišla zmena, za volant nováčika v tíme, Subaru Impreza WRC sa vrátil jazdec a zároveň manažér Subaru Komárno Rally Teamu, Mário Csente. Po jeho pravici sa usadil Petr Těšínsky a spoločne sa tešili ako si vychutnajú svoj debut vo vozidle špecifikácie WRC.
„Vyskúšať si jazdu s vozidlom špecifikácie WRC bolo mojim snom už strašne dlho. Zhruba v roku 2005 na Korzike som videl prvýkrát WRC-čko naživo a vtedy ma ani vo sne nenapadlo, že niekedy v ňom budem sedieť. Dnes sedím a je to pre mňa jeden z najväčších dní. Auto som už mal možnosť , ale iba krátko, odskúšať. Moja vízia na túto súťaž je jednoduchá. Beriem ju ako test, predsa len WRC nie je N-ko s ktorým som až doteraz jazdil a treba si na zvykanie nechať určitý čas. Jediným mojim cieľom je dôjsť až do cieľa,“ opisoval svoj deň s veľkým „D“ Mário Csente pred štartom Rally Lubeník.
Ako povedal jazdec Subaru Komárno Rally Teamu, tak sa aj stalo a Mário s Petrom začali zdolávať v opatrnom tempe prvé kilometre lubeníckych tratí. To žiaľ netrvalo dlho, keďže už po druhom teste boli nútení z dôvodu poruchy servo riadenia odstúpiť. „Rozdiel medzi vozidlom skupiny N a WRC je ešte väčší ako som si myslel a musím priznať, že som z neho mal veľký rešpekt. S tým autom sa fakt treba naučiť jazdiť. Mne sa podarilo urobiť kiks hneď na štarte prvého testu, keď mi zhasol motor. Nechali sme tam približne 17 sekúnd. Povedal som si nevadí, ideme ďalej. Postupne som získaval istotu a myšlienkami som bol už v druhej a tretej sekcii súťaže, kde som mal dojem, že by som vedel jazdiť dobré časy, porovnateľné s konkurenciou. Tieto moje myšlienky však prerušila porucha servo riadenia. Škoda, nič s tým nenarobím, moja prvá súťaž s WRC-čkom skončila dosť skoro. Nevadí, dúfam, že na Rally Tatry si všetko vynahradíme,“ dodal Mário Csente po neplánovanom odstúpení zo súťaže.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný