Ivan Kačeriak nie je žiadnym nováčikom. Už v roku 2007 bol majstrom Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu (MSR PAV) v triede S-2000. Pravidelne pretekal aj po minulé roky, i keď občas s dlhšími prestávkami. Dnes je pripravený zaútočiť na svoj domáci kopec – Pezinskú Babu.
Pezinská Baba sa tento víkend vracia do kalendára MSR PAV po prvýkrát od roku 2010. Kopec o dĺžke 5 100 m patril odjakživa k tým zaujímavejším, aj keď ho tentokrát nezdobí punc Majstrovstiev Európy (ten pripadol Dobšinej, ktorá nasleduje o týždeň neskôr).
„V 15 rokoch som začal jazdiť na motokárach, čo mi aktívne vydržalo 3 roky. Preteky do vrchu jazdím od roku 2007 a už vtedy som sa stal majstrom Slovenska triedy S do 2 litrov. Dlho som jazdil s Peugeotom 205 a potom s Renaultom Clio, ktoré som mal 2 roky. Neskôr som sa z kopcov vytratil, no v roku 2013 som s Hondou CR-X získal pohár vicemajstra v triede S,“ hovorí Ivan Kačeriak a pokračuje: „Momentálne máme v garážach servisu Auto M.L. pod pezinskou „Sochou slobody“ Hondu Type-R. Váži cez 1 100 kg, má sériový 200-koňový motor, predný náhon, samosvor a sliky.“
Čo hovorí Ivan na to, že nastupuje už do „rozbehnutého vlaku“ MSR PAV? „Polovica sezóny nám síce utiekla, no ideme sa znovu aklimatizovať, a to teraz na Pezinskú Babu. Napriek tomu, že je to môj domáci kopec, nemám žiadne extra ambície. Navyše asfalt na Babe vyzerá veľmi zle a je ťažké predpovedať, či do začiatku pretekov s vozovkou niečo spravia. Chcem sa ešte veľmi pekne poďakovať mojím hlavným partnerom – firme Auto M.L., firme Biomineral, ako aj všetkým ďalším partnerom za podporu a spoluprácu.“
Pretekári občas tvrdia, že im tak úplne nejde o výsledok. No v momente, ako si na hlavu dajú prilbu, príde to pravé pretekárske „zatmenie“ a noha na plynovom pedáli akosi oťažie… Domáca trať, s ňou spojené zázemie a priatelia ho určite povzbudia k solídnemu výkonu.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM