Pretekársky víkend, ktorý sa javil ako katastrofa, nemohol v tíme L Racing napokon dopadnúť lepšie. Vlastne mohol – traťový rekord najstarších českých pretekov ostane ešte aspoň jeden rok nepokorený… Jozef Béreš ml. a tím L Racing si okrem prvotných stresov odniesli z pretekov do vrchu Ecce Homo Šternberk absolútne víťazstvo v rámci Majstrovstiev Slovenska.
Týždeň po týždni pracujú v tíme L Racing na pretekárskych špeciáloch. Keby preteky na Hutách nezrušili, bol by tento víkend už tretím za sebou mimo domova. Aj preto by ste darmo hľadali Jozefa Béreša ml. na Šternberku v „pyžamkovom“ bielom Mitsubishi Lancer 39; namiesto toho sa talentovaný pretekár posadil po prvýkrát za volant kopcovej Škody Fabia WRC z dielne Rexteam talentovaných inžinierov Cvrčkovcov.
Jozef Béreš ml.: „Mitsubishi má v porovnaní so Škodou brutálnejší motor – ide skôr odspodu, točí viac a je výkonnejší. Problém je, že tieto autá boli stavané na 300 koní a podvozky pri vyše dvojnásobných výkonoch už nestíhajú. Škoda Fabia síce nemá taký výkon, no tlmiče, nápravy a celý podvozok pochádzajú z moderného S2000, ktorý kvantá inžinierov vyvíjali dlhé roky. Patrí tak medzi skutočnú špičku. Auto je v zákrutách oveľa rýchlejšie a tam ďaleko predčí výkonnejšie motory.“
Víkend v tíme L Racing však nezačal dobre. Dalo by sa povedať, že odštartoval katastrofálne a len málokto veril, že túto Škodu Fabia WRC dajú mechanici včas dokopy. Viac nám už o tom porozprával Jožko:
„Veľmi som si chcel toto auto pred podujatím vyskúšať, no stala sa porucha, ktorú nikto asi nezažil – prasklo nám sacie potrubie. Nadránom namontovali nové, no napokon sme zistili, že sú pokrivené aj ventily. Mali sme tak dve možnosti: doniesť Škodu Octavia WRC, ktorá by sa zišla len kvôli bodom. Druhá možnosť bola dať dole hlavu motora a opraviť to. Je to časovo nesmierne náročná práca a oficiálne tréningy som tak nestihol. Nedeľňajšia prvá ostrá jazda bola vlastne mojou prvou. Musel som ju opakovať kvôli nehode jazdca predo mnou, čo mi trochu pomohlo a zistil som, ako auto zatáča a brzdí. Vôbec som však netušil, aký čas spravíme. Osobne by som bol spokojný s časom 3:30, no napokon mi prišla SMS, že som zajazdil 3:14. To bol zároveň najlepší čas kapotovaných áut, takže som sa o to viac tešil na ďalšiu jazdu. K traťovému rekordu veľa nechýbalo a to bol náš ďalší cieľ. No asi 2 km pred cieľom som dobehol iné auto a jazdu som dokončil s defektom, čo znamenalo o sekundu horší čas, než v prvej jazde. S výsledkom som však veľmi spokojný a preteky dopadli lepšie, než sme všetci očakávali. Chcem poďakovať tímu, že mi umožnil štartovať s týmto autom a vďaka patrí aj pánovi Cvrčkovi a tímu Rexteam, keďže sa nevzdali a opravili vážnu poruchu.“
S Jožkom Bérešom ml. bol na kopci v Šternberku aj Peter Lipták – no tentokrát „len“ v úlohe manažéra tímu L Racing.
Peter Lipták: „Mali sme viaceré ponuky na prenájom auta, no stavili sme na zaručenú kvalitu; Cvrčkovci patria medzi skutočných profesionálov, ktorí nenechávajú nič na poslednú chvíľu a ich mechanici sú naozaj precízni. Žiaľ, test sme poriadne neabsolvovali kvôli vážnej poruche na saní, a kvôli pokrivenému ventilu na motore sme napokon nešli ani tréningy. Som rád, že nám riaditeľstvo vyšlo v ústrety a pustilo Jožka do ostrých jázd, aj na základe jeho skúseností. Konečný výsledok nás môže len tešiť a úprimne sme takéto dobré časy ani nečakali. Po vážnej poruche sme vlastne neverili, že preteky vôbec odjazdíme… Zdá sa, že so Škodou Fabia WRC pôjdeme aj zvyšok sezóny, aby sme mali viac času na prácu doma v garáži.“
Manažér a jazdec tímu L Racing Ján Lipták na Ecce Homo síce chýbal, no dianie na trati aj mimo nej úzkostlivo sledoval.
Ján Lipták: „Preteky prebehli dobre a takýto výsledok som ani neočakával. Najmä potom, čo pred víkendom roztrhlo sanie a skrivili sa ventily. Napriek intenzívnej práci nestihli tréningy, no na výnimku nás riaditeľstvo pustilo do ostrých jázd. Škodu Fabia WRC sme si napokon prenajali aj kvôli absurdnému kalendáru, ktorý nám nedopraje jeden voľný víkend. Fyzicky nie je možné zrepasovať zakaždým a včas naše pretekárske autá. Chceli by sme sa poďakovať Cvrčkovcom a ich Rexteam, že nám vyšli v ústrety a pomohli, ako sa len dá.“
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk