Pretekársky víkend v malebnom českom Šternberku bol jedným z takých, na ktoré treba čo najskôr zabudnúť. Jediné, čo môže sklamania, stresy a nervy z pretekov Ecce Homo nahradiť, je úspešný víkend na ďalšom kopci. Problémy, s ktorými sa Igor Drotár pasoval, sú však súčasťou motoršportu. Tápanie sa v pokazenom víkende nič pozitívne neprinesie. Treba sa oprášiť a ísť ďalej.
Ecce Homo Šternberk mali predviesť zaujímavé súboje súčasnej špičky slovenských „kopciarov“. Namiesto toho každý riešil jeden technický problém za druhým. Mitsubishi Lancer WRC Igora Drotára má za sebou sériu pretekov, v ktorých mechanici Komvet riešili rôzne problémy. Ako Igor správne poznamenal, súčasné kapotované autá najvyššej triedy E1 dosahujú časy aj výkony, ktoré boli donedávna možné len s výkonnými a ľahkými monopostami. To všetko z radových štvorvalcov – dvojlitrových preplňovaných agregátov.
Vytiahnuť z takto namáhaných motorov aj vyše 700 konských síl je často nad rámec technickej spoľahlivosti. Viac nám o svojom víkende v Šternberku porozprával Igor:
“Ecce Homo Šternberk je svojou atmosférou naozaj neopísateľne krásny. Organizátor dokonca predal až 47 000 lístkov a trať bola doslova obsypaná nadšenými divákmi. K samotnému víkendu niet veľmi čo dodať: naše fatálne technické problémy súvisia ešte s tými z Ožďan. Problém na kľukovom hriadeli napokon odpísal aj elektriku. Prvá jazda bola katastrofa, druhá a tretia boli trochu menšie katastrofy, no stratil som tam vďaka problémom veľa sekúnd. Víkend teda plný nervov, no takéto veci sa opravujú na mieste len veľmi ťažko. Teraz sa na aute intenzívne pracuje a čaká nás poľský šampionát v Limanowej, kde auto dobre otestujeme. Sezóna sa nám preklápa pomaly do druhej polovice a ja verím, že príde ešte veľa pekných výsledkov.“
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk