Automobilový pretekár Miro Konôpka má za sebou siedmy štart na slávnej 24-hodinovke na Severnej slučke Nürburgringu. Svetoznámy 25-kilometrový okruh Nordschleife je každoročne dejiskom napínavých pretekov, ktoré si príde pozrieť 200 tisíc divákov.
Tento rok štartoval náš skúsený vytrvalostný jazdec vo svojom obľúbenom Porsche 997 GT3 Cup, ktoré na preteky pripravoval miestny tím z Adenau raceunion Teichmann Racing. Spolu s ním sa za volantom striedali Nemci Jens Esser, Ercan kara Osman a britský jazdec Henry Fletcher. V kategórii SP7 (pohárové Porsche GT3) si trúfali na prvú desiatku, no ich plánom urobil škrt cez rozpočet defekt už v 2. kole. Na takomto dlhom okruhu je to niečo iné, ako na bežných tratiach a tak z toho bola v úvode veľká strata a 148.miesto. No tá sa pri pretekoch okolo dvoch hodinových ciferníkov dá dohnať, ak už všetko funguje. A tak to bolo počas celého dňa i noci v prípade tímu Mira Konôpku. Vyrovnanou jazdou sa prepracovalo Porsche s číslom 71 až na 40. miesto, čo je pred dôležitými rannými hodinami solídna pozícia. Konôpka o šiestej ráno odovzdával auto Nemcovi s tureckými koreňmi kara Osmanovi s tým, že v zadnej časti Nordschleife v časti Metzgesfeld je na trati množstvo oleja po predchádzajúcich nehodách.
Tímový kolega vyrazil na trať, no nedal si pozor a práve v tej časti v čase 6:10 havaroval a auto definitívne rozbil. „Nebol to pre mňa taký víkend, aký som si predstavoval,“ zhodnotil po návrate domov Miro Konôpka. „Už v tréningoch bolo veľmi zlé počasie a jazdilo sa dosť málo, urobil som len dve kolá. Môj prvý stint v pretekoch ešte poznačilo typické počasie tohto okruhu: niekde sucho, inde dážď. Na hladkých pneumatikách to teda nie je veľká zábava. V druhom stinte nad ránom tam boli úseky s hustou hmlou a stalo sa hrozne veľa havárií, stále ma brzdili dvojité žlté vlajky a obmedzená rýchlosť na 60km/h. Tešil som sa na slnečnú nedeľu, že sikonečne zajazdím rýchle kolá, no nehoda nášho auta mi to znemožnila.“ Uzavrel hodnotenie pretekov 53-ročný Bratislavčan a pridal svoje postrehy k novinkám dnes už 43. vydania slávnych pretekov. „Zelení sú dnes už naozaj všade, tento rok sa zameriavali napríklad na meranie hlučnosti, mali 5 meracích stanovísk na trati. Možno z toho nášho pretekania chcú urobiť tichú a sterilnú F1. Nám v pretekoch odpadla jedna z koncoviek výfuku a hneď sme mali na krku pokutu za prekročenie limitu o 1 dB. Museli sme vymeniť celý výfuk. Ďalšou výraznou novinkou bola obmedzená rýchlosť na rýchlych úsekoch. To je odozvou na nehodu v 1. kole šampionátu VLN, pri ktorej zahynul v oblasti Flugplatz jeden z divákov. Takže teraz sme mali tri úseky, kde sme mohli ísť len stanovenou rýchlosťou. No a prejsť úzky Flugplatz a sústrediť sa na maximálku 200 km/h je dosť problém. Ale platilo to pre všetkých. Samozrejme, radšej by som odtiaľ domov prišiel s nejakým dobrým
výsledkom, ale celkové 14. miesto z roku 2009 bude asi veľmi ťažké zopakovať. Prvých 25 až 30 posádok sú nové fabrické GT3 s profesionálnymi posádkami, s nimi dnes už fakt nejde v našich podmienkach držať krok. Celkovo je však Nürburgring neopakovateľný. Množstvo divákov tam v noci vatrami v kempoch vytvára úžasnú atmosféru a pre mňa sú to najlepšie preteky roka. Už sa teším na ďalší štart na Nordschleife.“
Pre Mira Konôpku a jeho tím ARC Bratislava sa začína obdobie plné pretekov. Najbližšie sa predstaví na pretekoch ESET Majstrovstiev Slovenska na okruhu RedBull Ring v rakúskom Zeltwegu, ďalší víkend na 12-hodinovke v Zantvoorte v rámci 24h SERIES. A potom ho môžu vidieť diváci aj doma na Slovakia Ringu pri šprintoch MSR ako sprievodného podujatia FIA WTCC v júni.
Zdroj: Race Pro Media / Foto: Paulo Maria/@World