Preteky automobilov do vrchu pokračovali uplynulý víkend v nádhernej prírode poľských beskýd, s centrom v nenápadnej obci Zaluž. Trať o dĺžke 4 688 m v sebe skrývala množstvo technických vláseniek, ale aj veľmi rýchlu rovinku.
Tam vozidlá ako Mitsubishi Lancer 05 Igora Drotára dosahovali 250 km/h – rovnako na suchej a mokrej trati. Napriek spoznávaniu novej techniky si Prešovčan Drotár vyslúžil neuveriteľných 19 trofejí.
41. Bieszczadzki Wyścig Górski Załuż v sebe zahŕňal Majstrovstvá Slovenska, Poľska a prestížny FIA Medzinárodný pohár v pretekoch automobilov do vrchu. Igor Drotár si vo svojej kategórii E1+2000, ale aj absolútne, odniesol trofeje za prvé a druhé miesta. Sobotňajšie druhé preteky poznačil silnejúci dážď a napriek druhému miestu v slovenskom šampionáte si Igor vyslúžil prvenstvo v poľských majstrovstvách. Nedeľňajšie premenlivé podmienky mu sadli lepšie a tak si spoza hraníc priniesol okrem množstva vecných cien najmä absolútne víťazstvo slovenského a poľského šampionátu, ako aj najcennejšiu trofej FIA International Hill Climb Cup. S novým autom musíte nájsť aj nový talent. 700 koní v inom prevedení, než na aké ste zvyknutý, neskrotíte šibnutím čarovného prútika. Všetko je však možné, ak do toho vložíte celého seba.
Igor Drotár: „Trať v Zaluži je veľmi náročná a šmýka sa tu nielen za dažďa, ale aj na suchu. Som rád, že som zvládol rýchle úseky „na srdce“, ako aj náročné technické vlásenky. Veľmi sa z výsledku teším, pretože sme triumfovali rovnako v slovenskom a poľskom šampionáte, ako aj vo FIA Medzinárodnom pohári, kde štartovali tiež podstatne výkonnejšie stroje. Samotných pohárov, s ktorými som odtiaľ odchádzal, bolo napokon až 19! S mojím novým kopcovým špeciálom som šiel prvýkrát úplne za mokra a mal som z toho najprv zmiešané pocity. Dal som však do toho všetko a výsledok hovorí sám za seba. V sobotu mi síce viac zapršalo, než iným, no objektívne bol Jožko Béreš v ten deň rýchlejší. Prvé a druhé miesto v rámci Slovenska, dve prvé miesta v rámci Poľska a víťazstvo vo FIA Medzinárodnom pohári sú opäť výsledkami z ríše snov. Auto začínam viac chápať. Má úplne iný charakter a správa sa inak, než autá, ktoré dobre poznám. Žiaden stroj nie je rovnaký a aj Mitsubishi treba najprv dobre pochopiť. Dá sa s ním ísť naozaj rýchlo, za akýchkoľvek podmienok. Veľká vďaka patrí mojim mechanikom a celému tímu Komvet Davida Komáreka za jedno skvelé auto.“
Od marca Igor absolvoval dve súťaže rally v Egri a v Prešove, kopec v Rechbergu a v Zaluži, no a na programe sú v mesiaci máj ešte preteky do vrchu v Ožďanoch a na Jahodnej. Práve Ožďanské serpentíny budú dejiskom tretieho podujatia MSR PAV, už tento víkend 16.-17. mája.
Igor Drotár: „Na Ožďanoch budú určite náročné súboje s Jožkom Bérešom ml., keďže už tento úvod sezóny priniesol veľké výzvy. Nie je vôbec ľahké zvyknúť si na úplne odlišné autá, no aj to ma motivuje, aby som šiel s veľkým nasadením a bojoval o čo najlepšie výsledky.“
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Tibor Szabosi/autosportfoto.sk