Nová sezóna ETCC sa začne už počas prvého májového víkendu a jednotlivé tímy finišujú s prípravami. Slovenský štátny reprezentant, Maťo Homola a jeho Team Homola Motorsport strávil jeden produktívny deň na okruhu Hungaroring pri Budapešti.
Každým ostrým kilometrom si zvykal na nový SEAT León Cup Racer, ktorý si už vyskúšal počas dvoch predchádzajúcich testoch. Zájsť do Maďarska malo zmysel, pretože prvé preteky Európskeho šampionátu cestovných automobilov FIA ETCC 2015 sa totiž pôjdu práve na Hungaroringu. Nájsť optimálne nastavenie bolo preto kľúčové. A navyše si tam mohol Maťo porovnať svoje časy aj s konkurenciou, nakoľko na trati sa objavilo veľa iných cestovných automobilov a medzi nimi až 6 SEATov León Cup Racer, z ktorého sa stalo veľmi populárne pretekárske auto. Nielen vďaka priaznivej cene, ale aj pre svoju ovládateľnosť a rýchlosť.
Hoci mali Homolovci v prvých hodinách problémy s teplotou bŕzd, rýchlo sa ich podarilo odstrániť a pred koncom dňa trafili aj veľmi dobré nastavenie. V poslednom stinte si tak Maťo Homola vylepšil svoj osobný rekord na tomto okruhu F1 a zároveň si až do konca testov udržal pozíciu najrýchlejšieho „kapotovaného“ automobilu: „Veľmi sa teším, že som mohol absolvovať test na Hungaroringu. Myslím si, že tento test bol ešte dôležitejší ako tie, ktoré sme mali predtým, keďže Hungaroring je prvý podnik FIA ETCC 2015. Zo začiatku sme mali mierne problémy, či už s brzdami alebo s nastavením. Taktiež som musel pochopiť ako auto funguje na tejto technickej trati, takže som v priebehu testu zmenil aj svoj štýl jazdy a musel nájsť hranice auta na tomto okruhu. Na koniec dňa sme však našli ideálny setup, ktorý mi maximálne vyhovuje a dokážem s autom narábať tak, ako ja chcem. Takže verím, že na prvé preteky sme výborne pripravení a dúfam, že si naši fanúšikovia nájdu cestu na blízky Hungaroring na preteky FIA ETCC, ktoré sa idú ako sprievodný seriál pretekárskeho víkendu Majstrovstiev sveta FIA WTCC.”
Už na druhý deň po testovaní v Maďarsku ste mohli stretnúť Maťa Homolu a reklamného partnera SEAT na jednej z akcii priateľov super športových áut na Pezinskej Babe, ktorú organizuje magazín RoadLife. Maťo tam jazdil zatiaľ na jedinom SEATe Cupra Combi na Slovensku.
Potenciálnych záujemcov o kúpu tohto auta tak previezol naozajstný majster volantu: „V tomto športovom kombíku som sa viezol po prvý krát a bol som až nad moje očakávania prekvapený, akú má vynikajúcu športovú DNA. Niekto by si povedal, že z takého “rodinného auta” nemôže byt nič športové, ale opak je pravdou. Auto má silný motor (280 PS), výborné jazdné vlastnosti – samosvorný diferenciál funguje excelentne v zákrutách a Cupra Combi má super brzdy, ktoré nevädli ani pri jazde dole kopcom so 4 ľuďmi na palube! Takisto ako ja, všetci moji pasažieri boli z auta unesení a je vidieť, že SEAT prenáša technológie z pretekárskeho prostredia do civilných áut. Bohužiaľ som musel dbať na predpisy, keďže kopec nebol uzavretý, ale aj tak sa v zákrutách prejavila sila auta. Myslím si, že ani ostatným mojim spolujazdcom to nevadilo. Ja mať rodinu, s kúpou by som neváhal!”
Zdroj: Homola Motorsport