Eger Rallye 2015 patrila vo všeobecnosti medzi tie náročnejšie súťaže. Počasie zohralo svoju úlohu a rovnako aj kvalita ciest a vysoké tempo súťažných posádok. Zatiaľ čo mnohí siahli po istote v podobe overenej, najmodernejšej techniky, v tíme L Racing pracovali celú zimu na svojom Mini John Cooper Works WRC. Z dielní pod panorámou Krásnej Hôrky tak vzišlo na svetlo sveta krásne vozidlo triedy svetového šampionátu.
Nenájdete takého univerzálneho jazdca, ako je Jožko Béreš ml.; po celú zimu pracoval s mechanikmi denno-denne na pretekárskych vozidlách tímu L Racing: Mini Cooper WRC, Toyota Celica, kopcové Mitsubishi Lancer EVO IX a Subaru Impreza. Na poslednú chvíľu Mini krátko otestovali a naložili do Egru, kde ich už onedlho čakalo administratívne a technické preberanie. Úvodná rally MSR sa niesla v znamení náročných tratí (celkovo 157,6 km), rozdelených do dvoch súťažných dní. Prvá slovenská sezóna s aktuálnymi vozidlami WRC sa tak mohla začať.
Na jej konci sa tím L Racing aj s Jožkom Bérešom tešili zo 4. miesta v absolútnom poradí MSR v sobotu (3. v triede 11) a 3. v nedeľu (rovnako aj v triede 11). Tím reprezentovali tiež Vladimír Hanuš so Slavomírom Harabínom, po prvýkrát na Škode Octavia WRC. Sobotňajšiu súťaž nedokončili, no v nedeľu si vyjazdili 7. miesto v triede 11.
Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom na Peugeote 208 VTi R2 zvíťazili v sobotu aj v nedeľu v triede 6. V rovnakej triede skončili Ákos Tábori s Tamásom Kurtim na Citroëne C2 R2 Max v sobotu na 4. a v nedeľu na 2. mieste.
Jozef Béreš ml.: „Prvú rýchlostnú skúšku som začal opatrnejšie, pretože som nepoznal pneumatiky Pirelli, s ktorými sme štartovali po prvýkrát. Taktiež celé auto prešlo repasom a krátky test pred súťažou nám ani zďaleka neodhalil všetko. Druhá skúška bola veľmi náročná: úzka, zablatená, uskákaná. Čím rýchlejšie som chcel ísť, tým prišli väčšie „krízovky“ a snažil som sa auto vôbec udržať na ceste. Druhé kolo som zmenil tlmiče a bolo to o niečo lepšie. Na nedeľu som sa tešil viac: čakali nás rýchle skúšky, vhodnejšie pre naše auto. Šiel som na maximum hneď od začiatku a dal som do toho všetko, čo som vedel. Pred Prešovom chceme určite viac testovať. Poznáme problémy nášho auta a posnažíme sa ich postupne odstrániť. Za danej situácie som s naším výsledkom veľmi spokojný a chcem poďakovať aj našim mechanikom za skvelú prácu.“
Ján Lipták, manažér tímu L Racing: „Eger pre nás dopadol naozaj dobre, aj vzhľadom na to, že vozidlo ešte nie je v top kondícii. Problémy však odstránime a som veľmi spokojný, že sme došli do cieľa. V náročnej konkurencii stíhal Jožko s týmto vozidlom na ostatných, čo je pozitívne. A to najmä na druhý deň, kedy auto zafungovalo lepšie. Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom nás tiež reprezentovali dobre a vyhrali v triede 6 oba dni. Ákos Tábori očakával možno lepší výsledok, no treba to prijať tak, ako to je a ísť ďalej. Rovnako aj Vlado Hanuš, ktorý si aspoň vyskúšal Škodu Octavia WRC. Som predovšetkým rád, že naše posádky prišli do cieľa zdravé a v jednom kuse. Poďakovanie patrí aj našim partnerom za podporu a spoluprácu.“
Zdroj: Martin Trenkler / RPM / Foto: autosportfoto.sk