Automobilový pretekár Miro Konôpka cez víkend štartoval vo vytrvalostných pretekoch 24H Series na talianskom okruhu Mugello.
Vo farbách nemeckého tímu Artthea Sport v Porsche 997 Cup chceli bojovať o popredné priečky v triede 997, no technika bola proti. Po 204 kolách Porsche posádky Miro Konôpka – Jens Feucht – Klaus Werner zastavilo s poruchou prevodovky a ďalej už nepokračovalo.
„Prijal som ponuku tohto rodinného nemeckého tímu na štart v Mugelle, pretože som mal v pláne urobiť kvalitný výsledok v rámci celkového hodnotenia 24H Series,“ povedal po príchode na Slovensko Miro Konôpka. „V Dubaji na začiatku roka sa mi v 24-hodinovke podarilo skončiť na 5. mieste v triede 997 a na tento slušný výsledok som chcel nadviazať aj v Mugelle. No trochu som doplatil na výber tímu. Staršie Porsche 997 už naozaj nestačí novšej generácii 991 a tu sa to ukázalo na celej čiare. Hoci sa mi po štarte z 10. miesta podarilo prepracovať na 6. priečku pred výmenou jazdcov, nedopadlo to podľa mojich predstáv. Postupne sa začali prejavovať nedostatky v technickej príprave auta a po ôsmich hodinách sme mali po pretekoch.“
Krásny okruh Mugello ma 5245 metrov a ponúka pre jazdcov naozaj nádherné zákruty. Ako povedal kedysi bývalý jazdec F1 Mark Webber, jedno kolo v Mugelle je pre neho viac ako 30 v Abú Dhabí. Po 12 hodinách sa z víťazstva prekvapujúco tešil nemecký tím Herberth Motorsport na Porsche 997 GT3 R s posádkou Allemann-Renauer-Bohn-Renauer.
„Týmto vypadnutím som zrejme prišiel o šancu na dobré umiestnenie v rámci celkového hodnotenia, no pobijeme sa aspoň o dobré výsledky v jednotlivých pretekoch,“ povedal o najbližších plánoch 53-ročný Miro Konôpka. „Na konci mája pokračuje 24H Series na okruhu Zandvoort v Holandsku, no mojou prioritou je 24-hodinovka Paul Ricard od 10. do 12. júla. Pôjdem tam s Porsche nášho tímu ARC Bratislava a pokúsime sa prísť do cieľa na solídnom mieste. Cieľom by mohla byť prvá päťka v triede. Auto si odskúšame budúci víkend na prvých pretekoch VLN na Nordschleife Nürburgringu.“
Zdroj: Race Pro Media / Foto: Petr Frýba