Uvoľnenú atmosféra podujatia, na ktorom nešlo predovšetkým o zbieranie bodov, ale aj o zábavu pre seba, ale aj pozvaných hostí využil aj slovenský L Racing Team.
Možnosť vyskúšať si na jednej trati, v priebehu jednej súťaže dve diametrálne rozdielne vozidlá mal možnosť Jozef Béreš mladší. Najskôr sa na trati divákom 5. Auto Show 2014 predviedol premiérovo s Porsche 996 GT3. Výsledkom bolo víťazstvo v triede 4. „ Porsche ma veľmi prekvapilo. Už dlho som sa v ňom chcel zviezť a keď prišla ponuka od Lievena neváhal som ani sekundu. Splnil sa mi tým jeden menší životný sen, ten väčší by bol na 997-ke. Ale aj 996-ka je výborné auto a bol som príjemne prekvapený ako to fungovalo. Veľmi sa mi to páči a vedel by som si predstaviť s tým odjazdiť aj veľkú rally,“ opísal svoje pocity z prvej jazdy v Porsche Ďodi Béreš.
Okrem Porsche sa na tratiach Auto Show v tomto roku predstavil Jozef Béreš, samozrejme aj so spolujazdcom Zoltánom Répásom aj s kopcovým špeciálom Mitsubishi Lancer EVO 39. To, že toto vozidlo v Ďodiho rukách funguje neskutočne dobre sme mali možnosť konštatovať už v priebehu tohtoročnej kopcovej sezóny, ale to, že Ďodi v prvom teste porazí aj najnovšie vozidlá špecifikácie WRC a ostatnú konkurenciu, by asi málokto typoval. „Mitsubishi v prvom teste fungovalo fantasticky aj vďaka novému podvozku. V druhom sa nám prepálila turbo hadica, potom odišla aj poloos. Ďakujem šéfovi tímu Jankovi Liptákovi, že som mal možnosť, toto vyslovene kopcové auto odskúšať aj v takýchto podmienkach, akurát ma mrzí, že sme ho aj trochu poničili. 39 je dosť nízka a nevedeli sme preto dať pod motor lyžinu a keď som skočil pri skoku na šotoline posunul sa výfuk, ktorý sa oprel o turbo hadicu a problém bol na svete. Napriek všetkým problémom ktoré nás postihli som rád, že na prvom teste, na ktorom sme išli naozaj opatrne a vôbec nie naplno, sa nám podarilo vyhrať. To ma presvedčilo o tom, že toto auto má aj na vyhrávanie v absolútnom poradí na rally,“ dodal Jozef Béreš mladší, ktorý s Mitsubishi napriek všetkým spomínaným neduhom dojazdil na šiestom mieste v triede 11.
Oveľa menej šťastia mal na druhom kopcovom Mitsubishi Peter Lipták, ktorý už po prvej rýchlostnej skúške hlásil, že sa mu chod motora jeho vozidla nepozdáva, druhom teste však hneď po štarte zamieril do boxu a zo súťaže odstúpil. „Najskôr sme mysleli, že bude problém v sústave sviečok, tak sme ich vymenili. Hneď po štarte do druhej rýchlostnej skúšky sa však porucha opäť prihlásila a zistili sme, že to nakoniec asi bude snímač otáčok, ten však tu na mieste nevieme jednoducho vymeniť,“ vysvetli Peter Lipták.
Tretie Mitsubishi v tíme L Racing sedlal na 5. Auto Show 2014 Vlado Hanuš. Ten dojazdil spoločne so Slávom Harabínom na piatom mieste triede 3, ale aj dvadsiatom prvom absolútneho poradia.
Maroš Kysucký sa v rámci Auto Show predstavil divákom v spolupráci s Mitsubishi Lancer EVO VI. Všetkým dokázal, že jazdiť ešte nezabudol a ak by nastúpil v rámci niektorej z budúcoročných súťaží, že konkurencia si naňho musí dávať dobrý pozor. Výsledkom bolo siedme miesto v triede 3, čo je s postarším Mitsubishi naozaj dobrý výkon.
Veľmi pekné druhé miesto v triede 6 si na 5. Auto Show 2014 vyjazdila dvojica Dobšinčanov, reprezentujúca L Racing Team s vozidlom Škoda Felicia Kit Car, čiže Tomáš Fusko – Jakub Slovák. „Naša Škodovka nás opäť nesklamala a aj keď je už staršieho dáta narodenia, stále funguje perfektne. S výsledkom pri konkurencii, ktorá sa tu tohto roku zišla sme naozaj spokojní,“ opísal svoje pocity po vyhlásení víťazov Tomáš Fusko.
István Pethó mladší sa na Auto Show, rovnako ako minulý rok predstavil s vozidlom Lada VFTS. V najobsadenejšej triede6, kam je toto vozidlo zaradené obsadil nielen deviate miesto, ale zanechal u divákov svojou peknou jazdou aj dobrý dojem.
Hovorí sa, že šuster chodí bosý a presne tak sa v rámci 5. Auto Show 2014 sa spomedzi jazdcov L Racing Teamu mohol cítiť šéf tímu Ján Lipták, ktorého Toyota Celica 165 ST najskôr odmietla naštartovať a absolvovať prvý meraný úsek. Následne sa podarilo chybu odstrániť a keďže sa nejednalo o majstrovské preteky, ale voľné podujatie, Jankovi spolu s jeho spolujazdcom Jánom Slovákom bolo povolené štartovať do ďalších meraných úsekov. Žiaľ Toyota po dvoch rýchlostných skúškach v ktorých si viedla veľmi dobre, v poslednom začala vydávať nejaké divné= zvuky, tak ju Janko opäť nasmeroval do boxu, kde ukončili svoje pôsobenie v rámci 5. Auto Show 2014. Viac nám povedal Ján Lipták, jazdec a manažér L Racing Teamu: „Našli sme tu jedného výborného elektrikára, ktorý zistil drobnú chybu v zapojení a tak sa nám podarilo auto oživiť. Po absolvovaní dvoch rýchlostných skúšok však začalo v Toyote niečo hučať, neviem, možno diferenciál, tak sme ju preventívne nasmerovali do boxu, aby sme niečo ešte viac nepokazili. Ale som rád, že sa táto porucha ozvala už tu, inak by sme na ňu možno ani nedošli a na jar by nám narobila vrásky na čele. S podujatím, ale aj výkonom celého tímu som nadmieru spokojný, škoda, že toto podujatie sa koná iba jedenkrát v roku.“
TS: Miro Majláth, L Racing, autosportfoto.sk/Tibor Szabosi