Víťazstvom Jozefa Béreša so Zoltánom Répásom na Mini Countrymane RRC L Racing Teamu skončilo posledné kolo slovenských majstrovstiev v rally.
Ako sme vám už informovali pred posledným podujatím slovenskej rally sezóny, L Racing Team nielenže pomohol 41. Rallye Tatry pri organizácii, ale doviezol do Popradu aj svoje súťažné posádky. Z pätorky prihlásených vo farbách L Racing Teamu vyrazili zdolávať podtatranské trate nakoniec štyri.
Už od prvej rýchlostnej skúšky, ktorá sa konala trochu netradične v piatok večer na výpadovke z Popradu prevzal vedenie v súťaži Jozef Béreš mladší so Zoltánom Répásom. Ich Mini Countryman RRC preťal cieľovú fotobunku dokonca o viac ako dvanásť sekúnd skôr ako najbližšia konkurencia, čo znamenalo, že Ďodi jej „naložil“ viac ako sekundu na kilometer. Ďodi opäť všetkým kritikom dokázal, že v momente ak jeho Mini funguje, nemá na Slovensku konkurenciu. „Je o mne známe, že mestské okruhy mám rád a tento tu som si doslova užíval. Teplota vzduchu bola totiž v čase štartu pod bodom mrazu, pneumatiky samozrejme nefungovali tak akoby mali a tak som sa mohol pekne pošmýkať. Mini fungovalo na tisíc percent, čo ma nesmierne teší, dúfam, že to takto pôjde aj ďalej,“ opísal Ďodi svoju jazdu po večernom teste.
Na sobotu pripravil organizátor pre všetkých súťažiacich šesť rýchlostných skúšok, ktoré sa konali na dvoch samostatných úsekoch. Prvý z nich, jazdiaci sa v hustej hmle opäť vyhrali Ďodi so Zolim a upevnili si tak svoje vedúce postavenie v súťaži. V druhom síce dojazdili na druhej priečke, ale ich strata bola iba šesť desatín sekundy. „Bola veľmi veľká hmla a nám sa podarilo pri obhliadke nezapísať jeden z retardérov. Zbadal som ho v tej hmle na poslednú chvíľu, našťastie sa mi podarilo včas dobrzdiť. Všetko dobre dopadlo, auto funguje super,“ doplnil Jozef Béreš po dvojici sobotných úvodných testov.
Do cieľa poslednej súťaže v sezóne ostávali v tomto momente ešte štyri rýchlostné skúšky, ktoré boli zaradené do jednej sekcie. V nej vyhrala posádka L Racing Teamu dve z nich a do cieľa prišla s náskokom viac ako dvadsaťpäť sekúnd. „No bolo to len tak, tak. Až do predposlednej rýchlostnej skúšky fungovalo všetko perfektne, ale na prejazde na posledný meraný úsek mi zrazu vypísalo Mini nejakú chybu. Po asi desiatich minútach som zistil, že jeden zo spojov na kábeláži skratuje, tak som ho rozpojil. Auto naskočilo do núdzového režimu, tak som sa veľmi potešil. Mali sme dostatočný náskok a veril som, že sa nám napriek tejto drobnej poruche podarí absolvovať poslednú rýchlostnú skúšku bez straty pozície. Na moje počudovanie naša strata na víťaz tohto testu bola nakoniec iba jeden a pol sekundy. Z víťazstva mám neskutočnú radosť, z mojich odstúpení som už bol dosť nervózny, tak sme si aspoň na záver sezóny urobili radosť,“ povedal po prejazde cieľom Jozef Béreš mladší.
V rámci 41. Rallye Tatry sa vo farbách L Racing Teamu predstavil, ako sme už spomínali, aj ďalšie tri posádky.
V triede 3 to bol Vlado Hanuš so Slávom Harabínom na Mitsubishi Lancer EVO X, ktorým v cieli súťaže patrilo nakoniec druhé miesto v triede 3, ale aj deviate v celkovom poradí. Viac o svojom výkone Vlado Hanuš: „Sme v cieli a to je podstatné. Mali sme drobnú poruchu, keď nám pustilo tesnenie pod hlavou, ale dalo sa s tým dôjsť až do cieľa. Som rád, že nám auto vydržalo celú sezónu, druhé miesto v triede a deviate absolútne ma naozaj potešilo.“
Trieda 6 bola aj v rámci popradskej súťaže najobsadenejšou a práve tu štartovala vo farbách L Racing Teamu maďarská posádka Ákos Tábori – Tamás Kurti s vozidlom Citroën C2 R2 Max. Výsledkom bolo tretie miesto v triede a dvanáste v celkovom poradí.
Milan Kundis ako sme už pred súťažou hovorili, si na pre neho domáce podujatie prišiel urobiť radosť prvým štartom v sezóne. Noty mu v Škode 130 RS čítal Braňo Jochman a výsledkom bolo druhé miesto medzi Historikmi a dvadsiate absolútneho poradia. „Sme v cieli, auto vydržalo a to je podstatné. Urobil som si opäť po roku chuť a možno aj dokázal, že ešte nepatrím celkom do starého železa. Moja vďaka patrí Jankovi Liptákovi za možnosť štartovať pod hlavičkou L Racing Teamu,“ dodal spokojný Milan Kundis.
Rovnako ako Milan bol spokojný aj šéf L Racing Teamu Ján Lipták: „Výborná súťaž. Zo štyroch štartujúcich posádok, všetky štyri v cieli. To je veľmi pekná bilancia. Navyše víťazstvo Ďodiho so Zolim ma neskutočne potešilo a som rád, že Mini už konečne fungovalo tak ako má. Rovnako ako hovoril Ďodi, už sme z toho boli všetci v tíme na nervy. Našťastie je to za nami, aj keď nehovorím, že nás ešte nečaká veľa roboty. Moje poďakovanie patrí všetkým. Posádkam, mechanikom, každému členovi nášho L Racing Teamu a hlavne partnerom. Som naozaj spokojný a šťastný.“
L Racing sa po poslednom podujatí slovenského šampionátu, ktorým bolo Rallye Tatry ešte so sezónou nelúči. Priaznivcov tímu, ale aj divákov, ktorým v žilách koluje namiesto krvi benzín a milujú zápach spálených pneumatík by L Racing Team rád pozval na posledné podujatie tohtoročnej sezóny, ktorým bude 5. Auto Show 2014. Tá odštartuje dňa 9.11.2014 na Slovakia Ringu.
TS: Miro Majláth, Foto: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi