41. Rallye Tatry – Fabia Kesko Racing Teamu nevydržala.

Do posledného kola slovenského rally šampionátu nastúpil rožňavský Kesko Racing Tam s posádkou Fusko – Tököli a Škodou Fabia Tdi. Tá však odmietla poslušnosť už v prvom meranom teste.

h7p0178-6

V zozname prihlásených na 41. Rallye Tatry figurovali dve posádky Kesko Racing Teamu. Nakoniec sa na štart postavila iba jedna v zložení František Fusko – Štefan Tököli a Škoda Fabia Tdi. „Ideme vyskúšať Fabiu, ktorú sme po havárii na Dobšinskom kopci doskladali iba teraz, pred Rallye Tatry. Mohli sme ísť aj na Ďuriho Seate, ale nejde nám o body a Fabiu potrebujeme odskúšať v ostrých podmienkach,“ vysvetlil pred štartom popradskej súťaže Fero Fusko.

h7p9328-5

Súťaž odštartovala po piatkovom administratívnom a technickom preberaní trochu netradične, v piatok večer mestským okruhom v Poprade, pričom ako rať rýchlostnej skúšky poslúžili divácky atraktívne privádzače. Na nich si vyskúšali jazdu na prídavné reflektory aj Fero s Pištíkom. Napriek veľkej snahe sa však v súťaži dlho nezohriali. Viac nám povedal jazdec, Fero Fusko: „Najskôr sa porúčalo turbo, čo by nebol až taký problém. Snažili sme sa dôjsť do cieľa a následne do uzavretého parkoviska, s cieľom ráno vymeniť turbo a pokračovať v súťaži. Naraz však Fabia hlásila nedostatok vody, tak sme to museli odstaviť. Narýchlo sme nevedeli zistiť odkiaľ mohla voda vytiecť, tak neostalo nič iné ako naložiť Fabiu na odťahovku a hladanie príčiny úbytku vody nechať na doma. Je mi to ľúto, ale aj technika vie niekedy povedať stop.“

Hovorili sme už o tom, že podľa zoznamu prihlásených mali do poslednej súťaže v sezóne odštartovať aj Juraj Keszi s Paľom Helméczym na Seate Leon Tdi, to sa však nestalo. Dôvod bol prozaický a vysvetlil nám ho manažér a jazdec Kesko Racing teamu Juraj Keszi: „Ako som už pred súťažou avizoval, môj syn bol práve v čase 41. Rallye Tatry hospitalizovaný a ja som samozrejme uprednostnil starostlivoť o rodinu, čo si myslím je úplne normálne. Fero s Pištíkom išli odskúšať do Popradu Fabiu, keďže nikde inde na to nebol priestor. Chceme sa totiž ešte predstaviť v plnej zbroji v rámci poslednej, aj keď už nie majstrovskej súťaže na Slovakia Ringu, v rámci 5. Auto Show 2014. Tu si nás ešte diváci budú mať možnosť dosýta užiť.“

TS: Miro Majláth, Foto: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi

Pridaj komentár